نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 09:30

قاچاقچی عقاب و شکارچی روباه دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با رصد فضای مجازی و هماهنگی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فروشنده یک بهله عقاب دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی هویت و دستگیری متخلف فروش پرنده وحشی خبر داد.

اسلام جاودان خرد گفت: در پی دریافت گزارشی از طبیعت دوستان مبنی بر فروش پرندگان وحشی توسط یک نفر با هویت معلوم، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با انجام اقدامات لازم رصد فضای مجازی دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان افزود: با بررسی موضوع ضحت و سقم گزارش واصله تائید و مشخص شد فرد مورد نظر‌ اقدام به زنده گیری و فروش پرندگان وحشی می‌کند.  

جاودان خرد تصریح کرد: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با هویت نامعلوم به عنوان خریدار وارد معامله می‌شوند و متخلف را در حالی که قصد فروش یک بهله عقاب داشت دستگیر می کنند. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: در ادامه این ماموریت شواهد و اسنادی به دست ماموران افتاد که این متخلف علاوه بر زنده گیری پرندگان وحشی‌ یک قلاده روباه نیز شکار کرده است. 

جاودان خرد ضمن تشکر از همکاری مردم با یگان حفاظت محیط زیست استان با اشاره به ماده ۱۰ قانون شکار و صید گفت: مطابق با ماده ۱۰ قانون شکار و صید هرگونه خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری حیات وحش زنده، کشته و یا اجزای آنها جرم محسوب بوده و مستوجب مجازات قانونی است و برخورد خواهد شد.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583535

مهمترین اخبار ایران و جهان: