نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 13:43

امیر نصراللهی: باید خودمان را برای نبردهای آینده آماده کنیم

معاون ارتش، گفت: با توجه به تغییرات و کلان‌روندهایی که در سطح جهان روی می‌دهد، باید خودمان را برای نبردهای آینده، به‌خصوص در حوزه فرماندهی و مدیریت، آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش در حاشیه برگزاری نخستین همایش فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده با اشاره به اهداف برگزاری این همایش که در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، گفت: در حوزه تحقیقات و اقداماتی که در حوزه فرماندهی صورت می‌گیرد، قطعا فرماندهی موفق است که ابزار فرماندهی را داشته باشد و حال این ابزار فرماندهی شامل نیروی انسانی، تجهیزات و علم و فناوری است.

وی افزود: برگزاری این قبیل همایش‌ها و همچنین نفرات و دانشجویانی که در حال تدریس بوده و در آن شرکت می‌کنند، به نوعی افق ۱۰ تا ۱۵ سال آینده خودشان را ترسیم می‌کنند که چگونه در آینده براساس تغییرات شگفت‌انگیز و بازتاب زیادی که در حال روی دادن است، فرماندهی و مدیریت را انجام دهند.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ارتش، بیان کرد: اگر بخواهم مثالی به میان بیاورم از خودم می‌گویم که در طول ۳۰ سال‌گذشته‌ای که با افتخار در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کردم، با نگاه به گذشته متوجه می‌شوم که تغییرات در گذشته اصلأ این‌گونه نبوده است.

وی ادامه داد: امروز میزان تغییرات با شتاب بسیار بیشتر و سریع‌تری انجام می‌شود و فرماندهی که امروز انجام می‌شود، با فرماندهی ۳ تا ۵ سال گذشته بسیار تفاوت دارد، این تفاوت هم به دلیل تجهیزاتی است که در اختیار قرار دارد.

امیر نصراللهی، تصریح کرد: با توجه به تغییرات و کلان‌روندهایی که در سطح جهان روی می‌دهد، باید خودمان را برای نبردهای آینده آماده کنیم، به‌خصوص در حوزه فرماندهی و مدیریت که شاید باید بگوییم آینده‌سازان فرماندهی و مدیریت این دانشجویانی هستند که در این همایش حضور دارند و به مطالبی که در آن ارائه می‌شود گوش می‌دهند تا از تجربه گذشته استفاده کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582135

مهمترین اخبار ایران و جهان: