نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 09:01

شغل پرستاری عبادت است

دبیر هیأت مدیره نظام پرستاری شهرستان اسلام آبادغرب گفت: پرستاری را دوست داشتم، چون می‌خواستم در جامعه مثمرثمر باشم و برای مردم خدمت کنم؛ ثانیه به ثانیه این شغل را عبادت‌ می‌دانم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پرستاران شغلی سخت و طاقت‌فرسا دارند و این قشر صبورترین و زحمتکش‌ترین قشرهای جامعه هستند. شب‌ها با کشیک در بخش‌ها بر سر بالین بیماران حاضر می‌شوند و تا صبح بر بالین بیماران از کودک تا جوان و پیر به مراقبت می‌پردازند تا به موقع دارو و غذای بیماران را بدهند و توقعی هم ندارند که اجر آن‌چنانی برای این همه زحمت و از خودگذشتگی شان به آن‌ها بدهند.

روز پرستار را بهانه‌ای کردم تا با شاخه‌ای گل خدمت یکی از پرستاران شهرم(اسلام‌ آبادغرب) برسم و چند دقیقه‌ای با وی هم‌صحبت شوم.

«صدف عزیزی» کارشناس پرستاری با ۱۷ سال سابقه، دبیر هیأت مدیره نظام پرستاری شهرستان اسلام آبادغرب، از وی خواستم در ابتدا تعریفی از پرستاری و شغل پرستاری داشته باشد که به جوابی کوتاه بسنده کرد و گفت: پرستاری یعنی ایثار، از خودگذشتگی، شغل پرستاری در واقع سخت‌ترین شغل است.

از انگیزه خود برای انتخاب شغل پرستاری می‌گوید: پرستاری را از همان ابتدا دوست داشتم، چون می‌خواستم در جامعه مثمر ثمر باشم، با مردم باشم و برای مردم خدمت کنم؛ ثانیه به ثانیه این شغل را عبادت‌ می‌دانم. 

این پرستار صداقت، اعتماد و محبت را  به عنوان نکات کلیدی در ا رتباط با بیماران دانست و گفت: همه پرستاران نمونه هستند، چون هر کسی به روشی به مردم‌خدمت می‌کند ولی نمونه کسی است که بیمار از وی راضی باشد چون بیمار پرستار را فرشته، نجات‌بخش خود می‌داند.

وی علم و مهارت، معنویت و حس انسان‌دوستی را به عنوان الزامات شغل پرستاری بیان کرد و افزود: برای یک پرستار علم و مهارت از معنویت و حس انسان‌دوستی جدا نیست این خصوصیت‌ها لازمه شغل پرستاری است.

عزیزی تصریح کرد: کسب مهارت تئوری برای یک پرستا خوب است، ولی عملی باید بیشتر آموزش ببیند که جای ارتقا دارد.

وی با گله‌مندی از مسوولان، ادامه داد: پرستاری سخت‌ترین و مهمترین شغل است که متأسفانه مورد کم‌توجهی مسوولان بوده؛ انتظار داریم شرایط و امنیت را برای ارائه خدمت مهیا کنند و مطالبات، حق و حقوق کارکنان در رشته پرستاری و کادر بیمارستان به موقع پرداخت شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578279

مهمترین اخبار ایران و جهان: