نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 13:23

لزوم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ارومیه

فرماندار ارومیه گفت: عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی ارومیه ۱۶ سال است که این ناوگان فرسوده در کیفیت هوا و آلودگی‌ها بی‌تاثیر نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامحسین عماری فرماندار ارومیه در جلسه کارگروه بررسی کیفیت هوای این شهرستان با اشاره وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه اظهار داشت: عمر ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه، ۱۶ سال است و ۷۰۰ دستگاه خودروی پیکان در سطح شهر تردد می‌کنند که وجود این ناوگان فرسوده در کیفیت هوا و آلودگی‌ها بی‌تاثیر نیست.

 وی با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در آلودگی هوا، وجود ناوگان فرسوده است، گفت: بدلیل کم کاری در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، شهروندان تمایل چندانی به استفاده از این ناوگان ندارند که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه باید اقدام شود.

 عماری با اشاره به معضل ترافیک ارومیه نیز تصریح کرد: بخشی از ترافیک شهر متاثر از وجود خودروهای تک سرنشین و عدم استقبال مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی با انتقاد از فعال نبودن یکی از دستگاه‌های سنجش آلودگی در شهر ارومیه اظهار کرد: لازم است علاوه بر دو دستگاه فعال فعلی، دستگاه سوم نیز فعال شود.

 فرماندار ارومیه با بیان اینکه وجود کارخانجات آلاینده و پتروشیمی از عوامل موثر در آلودگی هستند، ادامه داد: خوشبختانه کارخانه‌های آلاینده از شهر ارومیه فاصله دارند که جای خرسندی است.

 وی با انتقاد از تاخیر در اعلام زمان تعطیلی‌های مدارس در شرایط وجود آلودگی و برودت هوا اظهار کرد: ضروری است دستگاه‌های متولی در این خصوص به موقع تعطیلی‌ها را اعلام کنند تا والدین برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594679

مهمترین اخبار ایران و جهان: