نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 20:11

داشتن فرودگاه مجهز با پروازهای متعدد لازمه توسعه گردشگری مازندران است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: داشتن فرودگاه مجهز با پروازهای متعدد لازمه توسعه گردشگری مازندران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با سرپرست اداره‌کل فرودگاه‌های مازندران، اظهار کرد: اگر قرار است بخش‌های خدماتی و عمرانی فرودگاه‌ها به بخش‌های خصوصی واگذار باید ضوابط به‌ویژه بحث ایمنی لحاظ شود.

وی با بیان اینکه جوان‌سازی ناوگان هوایی و ایمن‌سازی آن ضرورت دارد، افزود: این مهم هم از نظر ایمنی و هم از لحاظ وجهه جهانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: موضوع دیگر اقتصادی کردن فرودگاه است که در این زمینه بحث نظارت را خواهیم داشت.

محمدی لائینی با اعلام اینکه داشتن فرودگاه مجهز با پروازهای متعدد لازمه توسعه گردشگری مازندران است، خاطرنشان کرد: همچنین باید این مساله که پرواز درون استانی اقتصادی است یا نه مشخص شود و مشکلات و موانع‌شان رفع و رجوع شود.

وی با تاکید بر اینکه تعداد پروازها به‌ویژه به مشهد و تهران باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: استاندار مازندران به فکر راه‌اندازی تاکسی هوایی بود اما هنوز عملا کاری انجام نشده و باید بحث ایمنی لحاظ شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: اولویت نخست سیاست حمل و نقل باید روی قطار پرسرعت باشد که سرمایه‌گذاری روی ریل پرسرعت خواسته و اولویت اصلی باتوجه به بحث مقرون به صرفه بودن است.

محمدی لائینی با تاکید بر ضرورت ارتقای فرودگاه‌های مازندران از نظر تجهیزات، ایمن‌سازی، وسعت و موارد دیگر، اظهار کرد: پروازهای استانی به مقصد مراکز استان‌های دیگر فعال شود و در کنار آن مراقب انحصاری شدن شرکت‌های خصوصی سرمایه‌گذاری باشید.

*برنامه‌ریزی برای صادرات هوایی محصولات کشاورزی مازندران

اکبر حسنی سرپرست اداره کل فرودگاه‌های مازندران در ادامه این نشست اظهار کرد: از اینکه توفیق خدمت در دیار علویان نصیب شد و در اولین روز کاری در این دیدار حضور پیدا کردم، خرسندم.

وی با اشاره به شناخت خوب از فرودگاه‌های استان مازندران، افزود: کارهای خوبی در فرودگاه‌های استان انجام شده که از زحمات مدیر سابق تقدیر می‌کنیم.

سرپرست اداره‌کل فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه برنامه‌های ما متناسب با شرایط استان داریم تا بتوانیم فرودگاه‌های استان را ارتقا دهیم، تصریح کرد: معتقد هستیم باوجود کارهای خوبی که صورت گرفته فرودگاه‌های استان متناسب را مازندران نیست.

حسنی اضافه کرد: استان مازندران به لحاظ جغرافیایی با پنج استان و چهار کشور در ارتباط است که حجم ترددها می‌تواند موجب توسعه استان مازندران شود.

وی با تاکید بر اینکه قطعا رسیدن به اهداف پیشبرد توسعه فرودگاه‌های استان به تنهایی ممکن نیست، خاطرنشان کرد: رسیدن به جایگاه اصلی فرودگاه‌های استان به همت مسوولان استانی خواهد بود.

سرپرست اداره کل فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه ۸ برنامه را هدف‌گذاری کردیم، گفت: صادرات محصولات کشاورزی یکی از هدف‌گذاری‌ها ما است که با اهتمام مسوولان استان محقق خواهد بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554579

مهمترین اخبار ایران و جهان: