نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 12:47

افزایش ظرفیت مرکز سروش تا پایان سال؛ ترک اعتیاد و اشتغال معتادان در دستور کار

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه تلاش داریم تا پایان سال ظرفیت مرکز سروش را به بیش از ۶ هزار نفر برسانیم، گفت: ترک اعتیاد و اشتغال معتادان در دستور کار این مرکز قرار دارد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، امروز دوشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۲ همزمان با اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر فاز جدید مرکز نگهداری سروش مورد مرحله بهره برداری قرار گرفت.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به اتفاق دکتر مومنی و مسؤولان مربوطه برای افتتاح یکی دیگر از فازهای مرکز سروش در این محل حاضر شدیم تا به واسطه این افتتاح تعداد بیشتری از معتادان متجاهر برای ترک احتیاط تحت پوشش قرار بگیرند.

 وی گفت: بنا داریم این محل را به یکی از بزرگترین کارگاه‌های حضور معتادان متجاهر برای ترک اعتیاد و همچنین ایجاد اشتغال تعریف و تبدیل کنیم.

 فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد که تا پایان سال ۱۴۰۲ ظرفیت این مرکز را به بیش از ۶ هزار نفر برای اسکان معتادان متجاهر رسانده و تمامی ظرفیت این مرکز برای اسکان معتادان متجاهر در سطح تهران اختصاص یابد.

 وی افزود: می‌خواهیم این محل از عنوان کمپ ترک اعتیاد به کارگاه تبدیل شود یعنی هر تعداد معتاد متجاهر که در این محل قرار دارند بعد از مدتی که ترک اعتیاد کرده و توان کار را پیدا کردند با کارگاه‌هایی که توسط خیرین ایجاد خواهد شد به عنوان کارگر ماهر تربیت و مشغول به کار شوند؛ در این صورت معتاد متجاهری که ترک اعتیاد کرده، کارگر ماهری شده‌ و حقوق دریافت کرده و کسب درآمد هم خواهد داشت.

 فرمانده کل انتظامی کشور اظهار امیدواری کرد که با حمایت و همت مسؤولان و دوستان، این مرکز به یکی از بزرگترین مراکز ترک اعتیاد در کشور تبدیل شده و با استفاده از خیرین و ایجاد کارگاه‌های آموزشی و حضور استادان کار در این محل، معتادان متجاهری که روزی به این مرکز آمده‌اند هنگام خارج شدن از این مرکز هم ترک کامل اعتیاد کرده باشند و هم حرفه‌ای آموخته باشند تا بتوانند در جامعه تامین معاش کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555235

مهمترین اخبار ایران و جهان: