نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 22:23

آغاز اجرای طرح دادرس هلال احمر در ۱۱۵ مدرسه

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دوازدهمین طرح ملی دادرس(دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) در 115 مدرسه این استان با هدف ارتقای ظرفیت خودامدادی و دگر امدادی آغاز شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حکمت‌الله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان شامگاه امروز در دوازدهمین طرح ملی دادرس(دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) اظهار کرد: طرح دادرس با هدف آشنایی کامل دانش‌آموزان با جمعیت هلال احمر در 115 مدرسه استان آغاز شد. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در این طرح دانش‌آموزان ضمن آشنایی کامل با جمعیت هلال احمر در رشته‌های مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم آسیب‌های اسکلتی و مفصلی آموزش می‌بینند. 
وی انتقال و حمل مصدوم، اطفای حریق، سوختگی و اسکان اضطراری را از دیگر موضوع‌های آموزشی برای دانش‌آموزان به صورت تئوری و عملی در طرح دادرس برشمرد. 
هاشمی ادامه داد: در هر مدرسه برای 30 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر این آموزش‌ها ارائه می‌شود و پس از فراگیری با هم در سه سطح درون مدرسه‌ای، منطقه‌ای و شهرستانی رقابت می‌کنند. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: در مرحله استانی 14 نفر از میان آنها به عنوان تیم دادرس انتخاب و برای روزهای سخت آماده می‌شوند. 
وی گفت: طرح دادرس با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌ دوستی، کمک به دیگران و نهادینه ‌سازی این فرهنگ در بین نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش عملیاتی می‌شود. 
هاشمی، ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت و فعالیت‌های کارگروهی را از دیگر اهداف طرح ملی دادرس اعلام کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: یازدهمین دوره طرح ملی دادرس سال تحصیلی گذشته در 101 مدرسه استان زنجان اجرا شد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554679

مهمترین اخبار ایران و جهان: