نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 14:55

شعار مرگ بر آمریکا و صهیونیسم از جوار دنا دومین قله بلند ایران+فیلم و تصویر

مراسم یوم الله سیزده آبان روز دانش آموز با حضور پرشور دانش آموزان، مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، مراسم یوم الله سیزده آبان روز دانش آموز با حضور پرشور دانش آموزان، مردم، فرماندار دنا، امام جمعه سی سخت، فرمانده سپاه ناحیه دنا، اعضای شورای تامین و اعضای شورای اداری در شهر سی سخت برگزار شد‌.

این مراسم از میدان الله سی سخت شروع شد و با حضور در مسجد جامع امام علی ع با اجرای برنامه های قرائت قرآن، سرود جمهوری اسلامی، سرود دانش آموزی و سخنرانی برگزار گردید.

شعبانی فرماندار دنا ضمن محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش اسرائیل و حامیانش در منطقه گفت:روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده شده است.

شعبانی اظهار داشت: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان۱۳۴۳ ۱۳ آبان ۱۳۵۷که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

فرماندار دنا گفت:روز دانش‌آموز ۱۳ آبان امروز دانش آموزان و مردم فهیم شهرستان دنا و شهر سی سخت بار دیگر نشان دادند که همانند مردم در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد همه اقشار مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان، سعی در ایفا کردن نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560879

مهمترین اخبار ایران و جهان: