نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 15:30

چهار نوع شهریه به مدارس غیردولتی فارس ابلاغ شده است

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس از ابلاغ چهار نوع شهریه به مدارس غیردولتی فارس خبر داد.

عقیل علی‌شاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار کرد: بیش از یک هزار و 226 مدرسه غیر دولتی در استان فارس در مقاطع مختلف در حال ارائه خدمات به بیش از 145 هزار و 566 دانش اموز هستند.

وی اضافه کرد: شورای نظارت در سطح کشور میزان دریافت شهریه در مدارس غیردولتی را تعیین کرده و اطلاعات مربوط به شهریه‌های مدارس غیردولتی در این سامانه بارگذاری شده است.

علی‌شاهی در خصوص عوامل مؤثر در تعیین شهریه مدارس غیردولتی نیز تأکید کرد: از جمله عوامل مؤثر در تعیین شهریه مدارس غیردولتی می‌توان به تعداد دانش‌آموزان، تعداد کلاس‌های درس، میزان حقوق پرداختی به معلم و مدیر، متراژ عرصه، اجاره‌بها و هزینه‌های پرداختی به عوامل اجرایی مدرسه است.

به گفته این مقام مسئول حداقل و حداکثر قیمت اجاره‌بها مدارس غیردولتی در فارس احصا شده و در سامانه‌های مربوطه نیز بارگذاری شده است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس در خصوص انواع شهریه در مدارس غیردولتی نیز تأکید کرد: چهار نوع شهریه در مدارس غیردولتی ابلاغ شده که از جمله این شهریه‌ها می‌توان به شهریه مصوب، شهریه کلاس‌های تابستانی، شهریه کلاس‌های فوق‌برنامه و شهریه مکمل غیردرسی اشاره کرد.

او ادامه داد: شهریه مکمل کاملاً اختیاری و مربوط به کلاس‌هایی بوده که قرار است در روزهای پنج‌شنبه در مدارس برگزار شود.

وی در خصوص تبدیل خانه‌های مسکونی به مدارس غیردولتی نیز اظهار کرد: باتوجه‌به دستورالعمل‌های مربوط به ایجاد مدارس غیردولتی تمامی بهره‌برداران مکلف‌اند فضاهای لازم برای دانش‌آموزان نظیر فضاهای ورزشی و... را فراهم کنند؛ ازاین‌رو طی سال تحصیلی گذشته مدارس غیردولتی فارس چهار مرحله مورد بازرسی قرار گرفته و برخی از این واحدها نیز تذکرات لازم را دریافت کرده‌اند.

او معتقد است: دولت و شهرداری‌ها بر اساس قانون مکلف‌اند زمین و تسهیلات ارزان‌قیمت را در اختیار فضاهای آموزشی قرار دهند تا بتوان شرایط برای توسعه فعالیت‌های آموزشی را در جامعه فراهم کرد.

علی‌شاهی در خصوص حداقل و حداکثر شهریه مصوب مدارس غیردولتی فارس نیز اظهار کرد: در مقطع ابتدایی حداقل شهریه پنج میلیون و 400 هزار تومان ، حداکثر 23 میلیون تومان و میانگین 10 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است.

این مقام مسئول افزود: در مقاطع متوسطه اول حداقل شهریه مصوب شش میلیون و 300 هزار تومان ، حداکثر 28 میلیون تومان و متوسط شهریه نیز 13 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده که این میزان در متوسطه دوم نیز هفت میلیون  و 700 هزار تومان در حداقل شهریه و در حداکثر شهریه نیز 32 میلیون تومان تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: والدین می‌توانند جدول شهریه مربوط به مدارس غیردولتی را در سامانه مشارکت‌ها www.mosharekatha.ir مشاهده کنند؛ همچنین مراکز ما نیز شامل مراکز آموزشی علمی آزاد، مراکز آموزشی زبان خارجه و مراکز آموزشی اختلالات یادگیری می‌شود که دارای الگو‌های تعیین شهریه هستند.

پایان پیام/ن

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562135

مهمترین اخبار ایران و جهان: