نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 18:15

مسئله کولبری با تحقق منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان از بین می‌رود

استاندار کردستان گفت: با تحقق منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان، مسئله کولبری در کردستان حذف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در شورای اداری استان کردستان  اظهار کرد: عزت فقط برای خداوند متعال است و خدا به هرکس بخواهد عزت عطا می‌کند و هرکس را اراده کند خار و ذلیل می‌سازد و امروز شاهد تحقق خواست الهی و وعده‌های پروردگار در منطقه‌ای که بیش از 70 سال نقطه ظلم و جور و تعدی به جان مظلومین است، هستیم.

وی تصریح کرد: امروز این اراده الهی در قالب حرکت بزرگ جبهه مقاومت که مدیون سیاستی است که از روز اول امام راحل بدون کوچکترین عقب‌نشینی و انفعال و تردید به عنوان سیاست اصلی نظام فرمودند این غده سرطانی باید حذف شود و تا به امروز با حکمت رهبر معظم انقلاب منجر شده که جوانان این منطقه در قالب حماس، جوانان یمن و... جبهه مقاومت مجموعه‌ای را تشکیل دهند تا آن خواست الهی را تحقق ببخشند.

استاندار کردستان اذعان کرد: از حماسه بزرگی که مردم کردستان در استقبال از رئیس جمهور خدوم خود خلق کردند تقدیر می‌کنم حقیقتا تمام کسانی که دلسوز این نظام و مردم هستند در هرجای این کشور خوشحال شدند و دلیل آن اهمیت این استان است.

وی با بیان اینکه قطعا این استقبال در هر جای کشور اتفاق بیفتد باعث افتخار است اما در کردستان معنای دیگری دارد، گفت: خوشحال هستیم که در منطقه‌ای خدمت می‌کنیم که مردم آن قدرشناس هستند و تمام کم‌کاری‌ها و مشکلات ما را نادیده گرفتند و به پاس همت بلند و نیت خیر رئیس جمهور و اینکه احساس کردند نمایندگان دولت در این استان سعی دارند کاری انجام دهد پا به میدان گذاشتند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: این استقبال برای بنده بسیار ارزشمند، افتخارآفرین و مبارک است چرا که این استقبال دل رهبر معظم را شاد می‌کند و این بالاترین افتخار برای ما خواهد بود.

وی افزود: ما از امروز بار سنگین‌تری را باید بر دوش خود احساس کنیم و باید بهتر از دیروز به مردم خدمت کنیم و تلاش خود را مضاعف کنیم و هرآنچه مانع خدمت می‌شود باید کنار گذاشته و از آن عبور نمائیم.

استاندار کردستان اذعان کرد: مردم با این کار به ما پیام دادند که کارهای شما را می‌بینند و رصد م‌ کنند و تمام این جوسازی‌ها و تلاش‌های رسانه‌های معاند نمی‌تواند مانع از دیدن تلاش‌ها شود.

وی تصریح کرد: ما ارتباط خوبی با اقلیم کروستان عراق داریم سرمایه بسیار خوب در آن منطقه است که تعامل برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

استاندار کردستان افزود: باید انسجام خوب در استان وجود داشته باشد در کردستان در هیچ زمینه‌ای تعارض نداریم این یک اتفاق بزرگ برای کل استان است.

وی عنوان کرد: در مورد معابر کولبری و بازارچه‌ها با توجه مطالبه جدی که وجود داشت این مطالبه به صورت موقت یکی دو تا بازارچه و معبر بازگشایی کردیم که اثر خوبی را در تعادل نرخ‌ها در استان ایجاد کرده است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه جلسه اختصاصی را با حضور رئیس جمهور در این خصوص داشتیم  و قرار است طرح مشترک کارشناسی شود، گفت: امیدواریم منطقه آزاد بانه و مریوان به نوعی در کردستان رقم بخورد که دیگر کسی نیاز به کولبری نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید به موضوع کولبری با نگاه تحلیگرانه نگاه کنیم،  تصریح کرد: ما در سقز و شهرک صنعتی بانه نیاز به نیروی کار داریم ولی نیروی کار وجود ندارد باید به موضوع کولبری را از نزدیک و با یک نگاه تحلیلگرانه نگاه کنیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561135

مهمترین اخبار ایران و جهان: