نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 09:29

کارشناس ارشد علوم اجتماعی: نامزدهای انتخاباتی به ذائقه جامعه در کمپین‌های تبلیغاتی توجه کنند

یک کارشناس ارشد علوم اجتماعی گفت: نامزدهای انتخاباتی باید روحیات جامعه هدف خود را بشناسند و این امر را در کمپین‌های تبلیغاتی خود مدنظر قرار دهند.

امیرحسین جلالی، کارشناس ارشد علوم اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و تکاپوی داوطلبان انتخابات برای حضور در این عرصه مهم اظهار کرد: درصد مشارکت مردم استان سمنان در رویدادهای سیاسی و اجتماعی همواره بالا بوده است و مردم این استان پیشقدم خدمت به نظام اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نیز استان سمنان باید در صدر مشارکت مردمی در کشور قرار گیرد و این هدف دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس ارشد علوم اجتماعی گفت: تقویت مشارکت عمومی الزاماتی را طلب می‌کند که باید به آنها توجه شود. این هدف مهم با جذب آرای عمومی محقق می‌شود؛ اگر مسؤولان بتوانند به وظایف خود به‌خوبی عمل کنند.

جلالی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در افزایش مشارکت عمومی مؤثر است، عمل به مرّ قانون از سوی عوامل اجرایی و مدیران دست‌اندرکار در انتخابات است.

وی تصریح کرد: در همین زمینه، در قانون پیش‌بینی شده است که وظیفه پیشگیری از وقوع جرم در دوران قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات بر عهده دستگاه‌های برگزارکننده و نظارت بر انتخابات از جمله قوه قضائیه است.

این کارشناس ارشد علوم اجتماعی ادامه داد: دادستانی‌ها و دادگستری‌های استان‌ها مأمور شده‌اند تا جلوی تخلفات انتخاباتی را بگیرند یا با موارد قطعی‌شده برخورد کنند و به همین خاطر نیز ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در هر دوره از انتخابات با هماهنگی نهادهای نظارتی ایجاد می‌شود.

جلالی ادامه داد: همه امروز باید برای برگزاری انتخاباتی سالم تلاش و نظارت کنند و خود کاندیداها نیز بدانند که باید ضمن ذائقه‌شناسی در جامعه، همواره اخلاق انتخاباتی را مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی باید روحیات جامعه هدف خود را بشناسند؛ مثلاً بدانند که مردم سمنان با اخلاق‌ستیزی و تخریب دیگران از دیرباز همسویی نداشته‌اند و در کمپین‌های تبلیغاتی خود، این موارد را مدنظر قرار دهند.

این کارشناس ارشد علوم اجتماعی گفت: به عبارت بهتر، کاندیداها باورود به عرصه انتخابات در اصل رویکردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و . . . خود را در ادامه راهشان نشان می‌دهند و بسیار مهم است که با رعایت قوانین، برگزاری انتخاباتی اخلاقمدارانه و پرشور را شاهد باشیم.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560235

مهمترین اخبار ایران و جهان: