نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 10:39

تاکید رئیس جمهور بر ایجاد جایگاه‌های عرضه محصولات خانگی در سطح کشور

معاون پارلمانی رئیس جمهور در نخستین جشنواره زعفران راویز رفسنجان گفت: اصلاح الگوی کشت با سیاست آینده‌نگری و نگاه به بازار و میزان مصرف داخلی و خارجی مطرح است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نخستین جشنواره زعفران راویز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، معاون اقتصادی استاندار کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی استان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در این جشنواره اظهار داشت: اصلاح الگوی کشت با سیاست آینده‌نگری و نگاه به بازار و میزان مصرف داخلی و خارجی مطرح است و امیدواریم در این زمینه با حمایت‌های دولت، علاوه بر خودکفایی در تولید، صادرات محصولات کشاورزی نیز به اقصی نقاط جهان انجام شود.

سیدمحمد حسینی بیان کرد: باید به سمت کشت محصولات با نیاز آبی اندک با استفاده از روش‌های علمی رفت و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی در این حوزه نقش بسزایی دارند. 

وی افزود: کشت گلخانه‌ای در کشور نتیجه‌بخش است و به راحتی می‌توان محصولات این کشت را صادر کرد، لذا نیاز است زیرساخت‌های ناوگان هوایی ارتقا یابد تا مشکل بیکاری رفع شود. 

حسینی تصریح کرد: تاکید رئیس جمهور بر این است که در هر شهرستانی باید جایگاهی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی ایجاد شود و لذا شهرداری‌ها در این موضوع کمک کنند. 

وی ادامه داد: دولت سیزدهم صادرات محصولات گلخانه‌ای و بیمه دام و طیور و آبزیان را دنبال می‌کند تا دغدغه تولیدکنندگان کمتر شود.

پایان پیام/ 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560335

مهمترین اخبار ایران و جهان: