نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 15:24

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان بهار

همزمان با سراسر کشور مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان بهار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، ظهر امروز مانور سراسری‌ زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان بهار برگزار شد.

این مراسم به صورت نمادین با حضور معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان امداد و نجات در هنرستان ریحانه النبی(ص) برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار مهمترین هدف از اجرای مانور زلزله را حساس‌سازی جامعه به‌ ویژه دانش آموزان نسبت به خطر وقوع زلزله و تبعات آن دانست.

حسین فیض‌اللهی افزود: ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی و ارتقای توانمندی دانش‌آموزان در مقابله با بلایای طبیعی و افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

وی ادامه داد: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی از دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس است.

 معاون عمرانی فرمانداری شهرستان بهار نیز خاطرنشان کرد: در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، عموم مردم از کودک تا کهنسال باید با چگونگی روبه‌رو شدن با حوادث آشنا باشند‌ تا زمان رسیدن نیروهای امداد و نجات کمک مصدومان باشند.
 
محمدرضا شفیعی تصریح کرد: در مقابله با حوادث باید از ازدحام جمعیت جلوگیری شود تا نیروهای امداد بتوانند به خوبی و به سرعت به کمک حادثه‌دیدگان بشتابند‌.

وی گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه امداد و نجات لازمه جامعه است و همه باید نسبت به فراگیری این آموز‌ش‌ها اقدام کنند.
 
در پایان اجرای عملیات پناه‌گیری، خروج صحیح دانش‌آموزان از کلاس‌های درس، خودامدادی و امدادرسانی به مصدومان فرضی و اطفای نمادین آتش‌سوزی از بخش‌های مختلف این مانور در مدارس شهرستان بهار بود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588635

مهمترین اخبار ایران و جهان: