نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 11:02

معضلات اجتماعی با توجه به کتابخوانی کاهش می‌یابد

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: هر چه میزان توجه به کتاب در جامعه بیشتر باشد، به همان میزان از معضلات اجتماعی کاسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان صبح امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بیان کرد: هر چه میزان توجه به کتاب در جامعه بیشتر باشد، به همان میزان از معضلات اجتماعی کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: متولیان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی مسؤولیت سنگینی را به دوش می‌کشند و باید از آن‌ها حمایت شود.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار خواهد بست، افزود: امیدواریم این همکاری بتواند در زمینه رشد و توسعه فرهنگی و علمی و انجام فعالیت‌های هدفمند، با برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه و تأثیرگذار در استان مؤثر واقع شود.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت فرهنگ مطالعه

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج و ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد: نیروی انتظامی و کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با عملکردی مطلوب و اثرگذار نقش بسیار مهمی در ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

وی گفت: امیدوارم با همکاری، مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل به ارتقای شاخص‌های فرهنگی و درنتیجه کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی در استان سمنان بیش ‌از پیش کمک کنیم.

پایان پیام/74001/ن/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588235

مهمترین اخبار ایران و جهان: