نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 21:43

ضرغامی: کارخانه ریسباف اصفهان به عنوان میراث صنعتی تحت حمایت قرار می گیرد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دربازدید از کارخانه ریسباف اصفهان گفت: مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف اصفهان به عنوان میراث صنعتی تحت حمایت قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین افتتاح هتل ۵ ستاره به سبک ایرانی – اسلامی در اصفهان گفت: اصفهان قطب گردشگری است و سایر مناطق این استان نیز ظرفیت‌های گردشگری فوق العاده‌ای دارند که باید آنها را در مسیر گردشگری و اقتصادی توسعه داد.

وی از تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دولت خبر داد و گفت: در این لایحه، بندی مربوط به نحوه محاسبه قبوض برق و گاز هتل‌ها وجود دارد و برای هتل‌های درجه پایین هم مثل هتل‌های یک ستاره پیگیر اعطای وام هستیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دربازدید از کارخانه ریسباف اصفهان اظهارکرد: مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف اصفهان به عنوان میراث صنعتی تحت حمایت قرار می گیرد.

وی همچنین از مقدمات تدوین طرح جامع برای تعیین تکلیف کارخانه ریسباف اصفهان خبر داد.

مجموعه کارخانه ریسباف اصفهان بیش از ۹۰ سال قدمت دارد. این واحد قدیمی صنعت نساجی کشور ۷۴ هزار مترمربع وسعت دارد که بیش از ۴۸ هزار مترمربع بنای تاریخی این کارخانه، به تدریج در حال تخریب است.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در آیین افتتاح این هتل پنج ستاره با اظهار تاسف از اینکه این روز‌ها حرکت توسعه در اصفهان در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری به دلیل شرایط آب و هوایی، محیط زیستی و نامناسب بودن برخی از زیر ساخت‌ها کُند شده است. اظهار داشت: با همت بخش خصوصی در حوزه گردشگری قدم‌های مثبتی برداشته شده است.

مرتضوی با بیان اینکه در سال‌های اخیر ظرفیت‌های گردشگری اصفهان نادیده گرفته شده و در توسعه بسیاری از حوزه‌های این بخش غفلت کرده‌ایم، افزود: اگر اعطای برخی از اختیارات در حوزه‌ی گردشگری به استان‌ها واگذار شود، می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا به رونق اقتصادی در این حوزه رسید.

وی با تاکید بر ضرورت واگذاری اختیارات به استان‌ها بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات حوزه گردشگری رفع خواهد شد.

همچنین در این آئین مدرسه عالی مهارت گردشگری و هتل داری افتتاح و از کتاب آتش در میراث برگرفته از اسناد بمباران اماکن تاریخی در اصفهان رونمایی شد.

ضرغامی در ادامه سفر به استان اصفهان، یک مجتمع گردشگری در شاهین‌شهر را افتتاح و از مجموعه عظیم ارگ تاریخی روستای مورچه‌خورت نیز بازدید کرد.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581635

مهمترین اخبار ایران و جهان: