نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 11:11

احیای ۴۱ معدن راکد در آذربایجان‌غربی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با نگاه ویژه دولت به موضوع معادن استان، ۴۱ معدن طی دوسال گذشته احیا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به موضوع معدن در استان به عنوان مهمترین پیشران توسعه، اظهار داشت: در این راستا، ۴۱ معدن در استان طی ۲ سال گذشته به طور کامل احیا شده است.

 وی افزود: علاوه بر آن، در کمتر از یک سال گذشته، ۷۶۰ معدن از کانال مزایده به افرادی که دارای اهلیت بودند، واگذار شده است.

سرتیپی تصریح کرد: در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در آذربایجان غربی، بیش از هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن دراستان وصول و به خزانه واریزشده که قابل مقایسه با پیش از آن نیست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای شاخص های بخش معدن در استان طی سال جاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: طی هشت ماه گذشته، ۴۳ پروانه اکتشاف، ۴۰ فقره پروانه بهره برداری و ۲۰ فقره گواهی کشف در نقاط مختلف استان صادر شده است.

سرتیپی از جمله مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در آذربایجان غربی را توجه به سرمایه گذاری در بخش معدن عنوان کرد و گفت: با اهتمام ویژه استاندار آذربایجان غربی شاهد حضور شرکت های بزرگ معدنی در استان بوده ایم که می تواند مبنای توسعه این منطقه باشد.

وی اظهار کرد: در سایه اقدامات صورت گرفته و همچنین مقدمات سرمایه گذاری‌های قابل توجه به ویژه در حوزه طلا، تیتان و برخی اقلام دیگر، در آینده نزدیک شاهد جهش ارزش افزوده بخش معدن در استان باشیم.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584779

مهمترین اخبار ایران و جهان: