نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 23:37

گلایه روز دانشجو استاندار را به دانشکده شرق گیلان برد

در پی عتراض دانشجویان دانشکده فنی شرق دانشگاه گیلان در روز دانشجو، امروز استاندار گیلان با حضور در این دانشکده ضمن بازدید از وضعیت این دانشگاه به مسؤولان استان برای بررسی دقیق مشکلات فرصت ۱۰ روزه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دانشکده فنی شرق دانشگاه گیلان یکی از واحدهای دانشگاهی دولتی استان است که هر ساله تعدادی دانشجو در رشته‌های فنی را جذب می‌کند.

ولی دانشجویان این واحد دانشگاهی با مشکلاتی از جمله کمبود امکانات خوابگاهی، صنفی و فضای آموزشی مواجه هستند، لذا دانشجویان دانشکده فنی شرق گیلان فرصت را غنیمت شمرده و در دیدار دانشجویان با استاندار گیلان در روز ۱۶ آذر مشکلات عدیده خود را به گوش مسوولان مربوطه رساندند.

دانشجویان دانشکده فنی شرق دانشگاه گیلان در آن جلسه از مسوولان استانی خواستند که در این واحد دانشگاهی حضور یافته و به درد و دل آنان گوش داد و دستوراتی برای حل مشکلات آنان صادر کند.

حال به همین منظور اسدالله عباسی استاندار گیلان در پی درخواست دانشجویان در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه گیلان  از دانشکده فنی شرق گیلان بازدید کرده و در جمع دانشجویان حضور یافت.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در این بازدید و در جمع دانشجویان با بیان اینکه مسؤولان باید به طور دقیق و سریعا مشکلات دانشکده فنی شرق دانشگاه گیلان را برطرف کنند، اظهار کرد: به مسؤولان ۱۰ روز فرصت می‌دهم تا مباحث و مشکلات مختلف دانشکده فنی شرق گیلان را به صورت دقیق بررسی و ارزیابی کرده و راهکارهای اجرایی آن به استانداری و‌ مسوولان دانشگاه گیلان اعلام کنند

عباسی با تاکید بر اینکه مدیریت امورات دانشجویان و دانشگاهیان امری حائز اهمیت است، گفت: در این زمینه رئیس دانشگاه گیلان یک مدیر بومی را جهت اینکه وقت بیشتری برای نظارت و رسیدگی به امورات دانشجویان و ارتقای کیفیت فعالیت‌های دانشکده با استفاده از ظرفیت‌های منطقه را داشته باشد، جایگزین کند.

وی اعضای هیأت علمی، استادان و دانشجویان را نخبگان جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: موظفیم صدای دانشجویان را با جان و دل بشنویم و راه را برای کسب علم و معرفت آنان هموار کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت و تلاش دولت مردمی سیزدهم در سفرهای استانی گفت: من نیز به عنوان عضوی از دولت کار جهادی و انقلابی را وظیفه خود می‌دانم.

عباسی با بیان اینکه دانشجویان دانشکده فنی شرق گیلان ‌دغدغه‌هایی در حوزه امکانات، خوابگاه و مسایل مختلف داشتند، تصریح کرد: این مسائل چهارشنبه گذشته در مراسم روز دانشجو در تالار حکمت دانشگاه گیلان به بنده ارائه شد به همین جهت بر اساس قول داده شده امروز برای رسیدگی به مشکلات دانشجویان به همراه جمعی از مدیران و مسؤولان دانشگاه در دانشکده حضور یافتم.

به گفته وی، امکانات، خوابگاه، آزمایشگاه و کارگاه دانشکده فنی شرق گیلان بررسی شد و با تقسیم کار بین مدیران و مسؤولان دانشگاه مقرر شد از فردا به مدت ۱۰ روز مشکلات این دانشکده بررسی شود.

عباسی با بیان اینکه رسیدگی مسائل مطرح شده در این دانشکده در شهرستان رودسر به ریاست فرماندار و در استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار انجام می‌شود، گفت: باید سطح کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، کتابخانه و نمازخانه از نظر کیفیت متناسب با شرایط شما دانشجویان باشد.

وی داشتن دغدغه حمل و نقل، استاد و خوابگاه را زیبنده دانشجویان ندانست و گفت: از همه توان مدیریتی خود در استان برای رفع دغدغه‌های شما از نظر علمی و سایر مسائل پاسخگو خواهم بود.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه پاسخگویی مسوولان به مشکلات دانشجویی، بیان کرد: مسائل و مشکلات شما دانشجویان در دانشکده شرق گیلان مرتفع می شود و تا ۱۰ روز آینده نتیجه اقدامات، مصوبات و اجرای آن‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، استاندار گیلان همچنین با اعضای هیات علمی دانشکده فنی شرق گیلان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598279

مهمترین اخبار ایران و جهان: