نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 14:32

امام جمعه سنندج از روند افزایشی قیمت‌ها در بازار انتقاد کرد

امام جمعه سنندج با طرح این سوال که چرا باید هر کیلو خیار 30 هزار تومان و گوجه‌فرنگی 40 هزار تومان باشد، گفت: این محصولات که تولید داخلی است و از خارج وارد نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: دانشجویان بدنه فعال، تأثیرگذار و فرهیخته جامعه هستند در پیشرفت و توسعه و آینده و سرنوشت کشور  نقش مهمی دارند.

امام جمعه سنندج هدف اصلی نظام اسلامی را توجه به قشر فقیر و مناطق دوردست و کم‌برخوردار دانست و گفت: این مناطق و مردم نیز باید مانند مرکز استان مورد توجه قرار گیرند، چرا که این هدف اصلی نظام است. 

وی تاکید کرد: مسوولان باید همه نقاط استان را یکسان ببینند چرا که ایجاد فاصله طبقاتی موجب پسرفت جامعه می‌شود.

ماموستا رستمی در بخشی از خطبه‌ها با اعلام اینکه قیمت اجناس روند صعودی دارد و روز به روز قیمت‌ها در حال افزایش است، گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران غنی و ظرفیت‌ ندارد اما چرا باید اجناسی که در داخل تولید می‌شود گران به مردم عرضه شود.

وی اذعان داشت: چرا باید یک کیلو خیار 30 هزار تومان و یک کیلو گوجه‌فرنگی 40 هزار تومان باشد این محصولات که از خارج وارد نمی‌شود.

امام جمعه سنندج ادامه داد: مقام معظم رهبری خطاب به مجموعه‌هایی که برای ایجاد اشتغال کار می‌کنند، فرمودند؛ باید متولیان امر مانند دوران دفاع مقدس تلاش کنند و شب و روز مشغول به‌کار باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: خداوند صف انسان‌ها در عبادت را مانند ملائک قرار داده است و در همه حال ملائک در حال عبادت هستند و با انسان‌ها در یک صفوف قرار می‌گیرند.

ماموستا رستمی عنوان کرد: ارزش و اعتباری که خداوند برای مسلمانان قرار داده برای هیچ ملتی نداده است.

وی خطاب به بانوان گفت: دشمن به دنبال انحراف بانوان و جوانان است و با تزویر و بزه‌کردن اسباب گناه به دنبال فروپاشی خانواده‌ها و در نهایت جامعه اسلامی است.

امام جمعه سنندج همچنین افزود: دنیای کنونی به گونه‌ای است که برخی برای گرفتن پست و مقام دیگران را تخریب می‌کنند در حالیکه این خلاف دستورات دین و شریعت است.

وی در بخش پایانی سخنانش وجود امنیت پایدار در کردستان و ایران را یکی از نعمت‌های پروردگار دانست و گفت: کردستان و ایران امروز مرکز امنیت و آسایش است، ما می‌دانیم در کشورهایی که امنیت ندارند و ناامنی در آنها وجود دارد در چه وضعیتی به سر می‌برند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597879

مهمترین اخبار ایران و جهان: