نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 08:39

ابتکار جالب نیروی انتظامی در استان یزد، توزیع 2 تن تخمه شور

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: امسال با هدف کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های برون‌شهری این استان که اغلب به دلیل خواب‌آلودگی رخ می‌دهد، ۲ تن تخمه شور در میان رانندگان این مسیرها توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سردار عباسعلی بهدانی‌فرد، صبح امروز در جمع طلایه داران فرهنگ ترافیک استان که با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی یزد برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از ایده‌های خلاقانه برای فرهنگ‌سازی از جمله اولویت‌های اجرایی پلیس است.

وی با بیان این‌که جریمه کردن هنر نیست، افزود: من با جریمه کردن رانندگان در معابر درون شهری و مسیرهای برون شهری مخالفم؛ هنر ما باید این باشد که به راننده بگوییم کجا توقف کن؛ نگوییم اینجا توقف نکن، اما شرایط خیابان های شهر یزد جوابگو نیست.

فرمانده انتظامی استان یزد، خواب آلودگی را دلیل اصلی واژگونی خودروها در مسیرهای برون شهری این استان و به دنبال آن وقوع پیامدهای ناگوار ناشی از این اتفاق دانست و گفت: در معابر داخل شهر نیز به علت مبلمان خاص شهر یزد، گاهی مجبور هستیم ۹۰ درصد نیروهای خود را در حوزه ترافیک به کار گیریم.

سردار بهدانی‌فرد تصریح کرد: مشکلات اقتصادی نیز مزید بر علت و موجب شده تا یک راننده، چشمش باز باشد اما مغزش فرمان درست را صادر نکند و موجب بروز حوادث ناگوار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ امسال با هدف کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های برون‌شهری استان یزد که اغلب به دلیل خواب‌آلودگی رخ می‌دهد، ۲ تن تخمه شور در میان رانندگان این مسیرها توزیع شد.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534579

مهمترین اخبار ایران و جهان: