نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 16:57

فعال سازی سامانه مدیریت خدمات مشاوره خانواده قوه قضائیه

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از فعال سازی سامانه مدیریت خدمات مشاوره خانواده قوه قضائیه در 8 شهرستان استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، ابوالفضل نیکوکار معاون قضائی رئیس کل و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در نشستی که در مجتمع قضایی خانواده یک با حضور سرپرست مجتمع و قضات خانواده برگزار شد گفت: سامانه «مسیر» در شهرستانهای ری، شهریار، دماوند، ملارد، رباط کریم، پاکدشت، ورامین و قرچک با پیگیری های این معاونت در مهرماه سال جاری فعال سازی خواهد شد.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: تعداد مراکز ملاقات فرزندان طلاق با همکاری شهرداری تهران افزایش یافت. نیکوکار بر آموزش و نظارت بر دفاتر خدمات قضایی جهت جلوگیری از تشکیل پرونده های ناقص و ارسال آن به مراجع قضایی تاکید کرد.

نیکوکار بر هم افزایی مراکز خدمات مشاوره خانواده، اداره بهزیستی، سازمان هدفمندی یارانه ها،بیمه ها و ثبت احوال و سایر ادارات ذیربط با حوزه خانواده تاکید کرد. گفتنی است؛ در این نشست در خصوص نحوه ارجاع پرونده های طلاق توافقی به مراکز مشاوره خدمات خانواده، طرح تقدیم دادخواست از سوی اتباع ایرانی دارای همسر خارجی و تنفیذ و اجرای دادنامه های خارجی و افزایش آگاهی مردم در حوزه خانواده و تفهیم پیش نویس اسناد رسمی از سوی دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و مراکز ملاقات فرزندان طلاق بحث و بررسی شد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541235

مهمترین اخبار ایران و جهان: