نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 09:46

قدردانی مردم بانه از تلاش استاندار کردستان برای بازگشایی بازارچه مرزی هنگه‌ژال

نمایندگان اقشار مختلف شهرستان از تلاش‌های استاندار کردستان برای بازگشایی بازارچه مرزی هنگه‌ژال تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معتمدین، اصناف و نمایندگان اقشار مختلف مردم شهرستان بانه از اقدامات ارزشمند و ستودنی استاندار کردستان، برای بازگشایی بازارچه مرزی هنگه ژال در راستای اشتغالزایی، ساماندهی مبادلات مرزی و  بهبود معیشت، خواسته به‌حق مرزنشینان، قدردانی کردند.

اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار و نشست با امامان جمعه و جماعت، نمایندگان اقشار مختلف مردم، معتمدین، متنفذین، فعالان اقتصادی و سیاسی، نهادهای مدنی، علمی و فرهنگی، اصناف و بازاریان شهرستان بانه بر حفظ امنیت و حراست از مرزهای رسمی بین‌المللی تاکید کرد و مرز را در حکم ناموس مملکت بیان کرد.

وی با اشاره به شرایط بازارچه‌های مرزی و استدلال بازگشایی مرزهای استان، هدف از بازگشایی مرز هنگه‌ژال بانه را جداسازی راه و مسیر کولبران پرتلاشی که برای لقمه نانی سخت‌کوشانه فعالیت می‌کنند، از قاچاق و قاچاقچی اعلام کرد.

استاندار کردستان پیگیری و رفع مشکلات مردم را وظیفه مسوولان اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم با اهتمام ویژه، دغدغه و مطالبات مردم را با جدیت پیگیری می‌کند.

زارعی‌کوشا در ادامه در ارتباط با روند پیگیری موضوعات مطرحه در این دیدار گفت: مشکلات و مسائل مردم امروز بررسی و دستورات لازم صادر خواهد شد.

وی در ادامه از بهسازی و آسفالت ۲۷۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان طی دو سال اخیر خبر داد.

استاندار کردستان با تاکید بر پیگیری مباحث مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری در شهرستان بانه، گفت: با آماده‌سازی زیرساخت‌ها به جد پیگیر ورود سرمایه‌گذار به شهرستان پرظرفیت بانه هستیم.

زارعی‌کوشا شناسایی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بانه در راستای توسعه، تثبیت درآمد و اشتغالزایی را مهم بیان کرد و گفت: این شهرستان به لحاظ گردشگری و صنایع دستی، پتانسیل بالایی دارد که نیازمند همت مسوولان و حمایت مردم است.

وی با اشاره به برکات سفر قبلی رئیس جمهور به کردستان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات سفر دور دوم رئیس جمهور به استان توافق شده که امیدواریم مایه خیر و برکت و ایجاد فرصتی برای جهش در تمام شاخص‌ها باشد.

گفتنی است؛ معتمدین، روحانیون، مرزنشینان و نمایندگان اقشار مختلف مردم شهرستان بانه با اظهار خرسندی، ضمن تکریم استاندار پرتلاش و مردمی استان کردستان، از اقدامات ارزشمند و قابل تحسین اسماعیل زارعی‌کوشا برای بازگشایی بازارچه مرزی هنگه‌ژال بانه در راستای اشتغالزایی، ساماندهی مبادلات مرزی، بهبود معیشت، رونق اقتصادی، تثبیت و درآمدزایی، خواسته به‌حق مرزنشینان و توجه ویژه دولت سیزدهم به این شهرستان، تشکر و  قدردانی کردند و پیرامون مطالبات و مشکلات خود در این نشست صمیمی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

معتمدین و اصناف شهرستان بانه، استاندار کردستان را اعتدال‌گرا، عقلانیت‌محور، عملگرا، مشورت‌گرا، شایسته‌سالار با درک صحیح از مفهوم توسعه با آینده‌نگری در چارچوب اختیارات و وظایف قانونی خود، توصیف و با صراحت بیان کردند در نگرش، بینش، تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و عملیات اجرایی از هرگونه افراط و تفریط اجتناب کرده و با تکیه بر عقلانیت قدم می‌زند و با پای‌بندی به شایسته‌سالاری که امکان استفاده درست و جامع‌تر از همه ظرفیت‌های مدیریتی را به شیوه‌ای متناسب و فراگیر در استان فراهم کرده است، می‌داند که با مدیران ضعیف و ناکارآمد قطار توسعه به مقصد نمی‌رسد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552579

مهمترین اخبار ایران و جهان: