نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 12:54

تکمیل آزادراه تبریز - ارومیه از جزء ضروریات طرح‌های آذربایجان‌شرقی است

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وضعیت فعلی و لزوم توجه به کاهش میزان ترافیک و تصادفات، تکمیل آزادراه تبریز - ارومیه جزء ضروریات طرح‌های استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌الهی در نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به رینک دوم آزادراه تبریز - ارومیه تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این طرح را موجب کاهش ترافیک و تصادفات رانندگی در اتوبان شهید کسایی تبریز دانست.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: بنابراین تکمیل آزادراه تبریز - ارومیه جزء ضروریات طرح‌های عمرانی استان به شمار می‌رود.

قطعه ۶ آزاد راه تبریز - ارومیه به طول ۲۸ کیلومتر که از آن به عنوان رینک دوم تبریز نام برده می‌شود با مشارکت بخش‌خصوصی و دولت کلید خورده و این شرکت بومی به عنوان سرمایه‌گذار ۶۰ درصد این پروژه را بر عهده گرفته است. 

در حال حاضر بزرگراه شهید کسایی به عنوان کنارگذر غربی شهر تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به علت حجم ترافیک بالا در موقعیت اشباع قرار گرفته است و در نتیجه قطعه ششم آزادراه ارومیه - تبریز می تواند به عنوان یک معبر موازی با آزادراه شهید کسایی جهت خدمات‌رسانی به ترافیک عبوری از شهرستان تبریز عمل کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551135

مهمترین اخبار ایران و جهان: