نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 14:17

احیای ۲۵ رشته قنات در رزن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: اعتباری معادل ۲۵ میلیارد تومان برای احیای ۳۵ رشته قنات در رزن اختصاص پیدا کرده که ۲۵ رشته احیا و ۱۱ رشته در حال احیاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از رزن رضا مهدوی‌رجا ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی تخصیص داشتیم که از این میزان ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 

وی افزود: این میزان تسهیلات شامل ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش بند الف تبصره ۱۸، ۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان در بخش تسهیلات ارزان‌قیمت خشکسالی، یک میلیارد تومان در طرح جهش تولید و ۷۵۰ میلیون تومان در بخش مشاغل خانگی جذب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رزن با اشاره به اجرای کانال‌های کشاورزی در شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۹ کانال به متراژ ۱۷ هزار و ۱۰۰ متر در سطح شهرستان اجرا و ۷ هزار متر کانال در حال اجراست. 

وی با تاکید بر اینکه ۶ هزار و ۲۰۰ متر لوله‌گذاری نیز در حال اجراست اضافه کرد: در مجموع اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در حوزه کانال‌های کشاورزی اختصاص پیدا کرده است. 

مهدوی‌رجا به اعتبارات قنوات اشاره کرد و افزود: اعتباری معادل ۲۵ میلیارد تومان برای احیای ۳۵ رشته قنات اختصاص پیدا کرده که ۲۵ رشته احیا و ۱۱ رشته در حال احیاست.

مدیر جهاد کشاورزی رزن در حوزه اجرای احکام قلع و قمع نیز یادآور شد: از اول سال تاکنون پنج مورد قلع و قمع در اجرای ماده ۳ قانون حفظ اراضی کشاورزی و ۶ مورد اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ صورت گرفته است. 

وی از شناسایی ۷۰ مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میزان ۳۵ مورد ارجاع به دادگاه و ۳۵ مورد حل و فصل شده همچنین ۱۵ مورد تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در راستای تولید صورت گرفته است. 

مهدوی‌رجا به رفع تداخل ۵۳ پلاک کشاورزی از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: رفع تداخلات در رزن تکمیل شده است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1574135

مهمترین اخبار ایران و جهان: