نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 11:48

استاندار مرکزی: یک ضامن برای اخذ تسهیلات فرزندآوری از بانک‌ها کافی است

استاندار مرکزی بر لزوم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات فرزندآوری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز در نشست اعضای ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت یکی از قوانینی است که اجرای بندهای آن از ضروریات است و کوتاهی در آن به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌‌ها باید خود را ملزم به اجرای این قانون بدانند، تصریح کرد: موضوع فرزند آوری و جوانی جمعیت از موضوعات مهمی است که با آینده کشور در ارتباط است.

استاندار مرکزی پیری جمعیت و افزایش سالخوردگی را موجب کاهش نیروی فعال جامعه دانست و افزود: استان مرکزی در زمره چند اول استان کشور در بحث افزایش سالخوردگی است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

مخلص‌الائمه توجه به افزایش جمعیت را به عنوان یک موضوع اولویت‌دار مهم برشمرد و ادامه داد: موضوع افزایش جمعیت نباید از اولویت خارج شود، که لازم است جلسات مربوط آن به صورت مرتب توسط دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه پیگیری و دنبال شود که لازم است در این زمینه هر بخش به صورت ویژه یک نفر مسائل و موضوعات مورد با جمعیت را پیگیری و دنبال کند.

استاندار مرکزی با اشاره به لزوم همکاری بانک‌‌ها در پرداخت تسهیلات فرزندآوری اظهار کرد: مطالبه دو ضامن برای پرداخت تسهیلات فرزندآور قابل پذیرش نیست و اعطای وام باید با یک ضامن انجام شود،  بر این اساس بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی باید در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت همکاری لازم را داشته باشند.

مخلص‌الائمه همچنین خواستار استفاده از از ظرفیت واگذاری کودکان بهزیستی به خانواده‌های نابارور شد و گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مجری قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به منظور بهره مندی مردم از مشوق‌های اقتصادی مقرر در قانون به تکالیف خود عمل کنند و واحدهای استانی خود را در مقابل مطالبات مردم پشتیبانی کنند.

به گفته وی سازمان‌ها و دستگاه‌هادر ایفای تعهدات و تکالیف خود جدی نیستند که این باعث کندی روند اجرای قانون شده و در سطح استان از تراز مناسب برخوردار نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز پیشنهاد ایجاد مشوق‌های قانونی برای شرکت‌های دانش بنیان یا شرکت‌های اقتصادی برای حمایت از زوج‌های نابارور شد.

حسن میرزاخانی گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمان ناباروری ضروری است مشوق‌هایی در حوزه جوانی جمعیت ارائه شود.

پایان پیام 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537635

مهمترین اخبار ایران و جهان: