نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 10:30

صیادان غیرمجاز در خلیج گرگان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان گفت: یگان حفاظت از منابع آبزیان پایگاه آشوراده شیلات گلستان طی یک مرحله گشت دریایی در حوزه استحفاظی این پایگاه، دو صیاد غیرمجاز را در خلیج گرگان دستگیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، سرهنگ ابوالفضل تمسکنی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: یگان حفاظت از منابع آبزیان پایگاه آشوراده شیلات گلستان طی یک مرحله گشت دریایی در حوزه استحفاظی این پایگاه، دو صیاد غیرمجاز را در خلیج گرگان حوالی اسکله بندرترکمن دستگیر کرد.

فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان توضیح داد: در این عملیات، ماموران یگان حفاظت پایگاه آشوراده یک فروند قایق چوبی، ۴۰ رشته دام استخوانی، ۱۷ کیلوگرم ماهی استخوانی و ادوات صیادی را از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط کردند.

وی اضافه کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، برای رسیدگی قضایی به دادسرای شهرستان بندر ترکمن معرفی شدند.

تمسکنی با اشاره به وظایف یگان حفاظت از منابع آبزیان و لزوم جلوگیری از صید غیر مجاز گفت: صید غیر مجاز یکی از مهمترین عوامل تهدید کننده ذخایر آبزیان است و یگان حفاظت شیلات استان با همکاری سایر دستگاه های مرتبط، با جدیت با صیادان غیر مجاز برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فارس، صید غیرمجاز یکی از چالش‌های شهرهای ساحلی گلستان است که همواره شیلات و دریابانی گلستان در این خصوص هشدارهای لازم را داده‌اند.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590035

مهمترین اخبار ایران و جهان: