نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 16:50

عقل نیاز داشت نه جلیقه!

وزیر خارجه آمریکا و هیأت همراه، در حالی وارد بغداد شدند که برای محافظت از خود، جلیقه ضد گلوله پوشیده بودند.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - هیچ جای منطقه برای نظامیان و مقامات آمریکایی امن نیست. وزیر خارجه آمریکا و هیات همراه، در حالی وارد بغداد شدند که برای محافظت از خود، جلیقه ضد گلوله پوشیده بودند.

در طول چند هفته اخیر، به ویژه پس از شروع جنایات اسرائیل در غزه -با چراغ سبز و فرماندهی آمریکا- حجم حملات روزانه به پایگاه ها و تاسیسات آمریکا شدت گرفته است.

تصویر جلیقه پوش آنتونی بلینکن، ناظران را یاد سخنان دونالد ترامپ می‌اندازد که درباره سفر مخفیانه به عراق (پایگاه عین الاسد) گفته بود: «هنگام فرود آمدن، چراغ‌های هواپیما را به دلایل امنیتی خاموش کردند. فکرش را بکنید! ما ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم و نمی‌توانیم با چراغ‌ روش واردش شویم! چقدر بد است. این خیلی غم انگیز است که ۷ تریلیون دلار هزینه کنی، اما ناچار باشی سفرت را تا این حد فوق العاده مخفیانه نگه داری و هواپیما‌های اسکورت و بزرگترین تجهیزات، دور و برت باشند و هر کاری بکنی تا سالم به مقصد برسی».

دیوید پترائوس (رئیس اسبق سیا و  سر فرمانده سابق نیروهای آمریکا در خاورمیانه) چند روز قبل، بر اساس تجارب تلخ خود به اسرائیل هشدار داد: «جنگ با حماس سالها طول خواهد کشید. از تجربه ما در عراق استفاده کرده و وارد غزه نشوید».

آنچه آمریکایی‌ها تجربه می‌کنند، نتیجه بادی است که کاشته اند و باید طوفان درو کنند. آنها اگر عاقل باشند، تا دیر نشده، از ملت‌های منطقه عذرخواهی می‌کنند و برای جبران گذشته، تعهد می‌دهند؛ البته اگر عقلانیت راهبردی داشته باشند./محمد ایمانی

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563435

مهمترین اخبار ایران و جهان: