نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 08:29

2 شرکت از فارس حائز لوح صنعت سبز کشور شدند

در بیست و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز 2 شرکت صنعتی استان فارس لوح صنعت سبز را از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در خصوص این خبر بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر اعمال جرایم و عوارض صنایع آلاینده همزمان رویکرد تشویقی را هم برای صنایعی که به منظور توسعه پایدار گام بر می دارند، در نظر گرفته است. که هر ساله با برگزاری  همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی که در کنار ایجاد تولید و اشتغال، مسایل زیست محیطی را رعایت می کنند، تقدیر به عمل می آورد.

عطا پورشیرزاد  اضافه کرد: در استان فارس برای همایش سال جاری 21  شرکت در فراخوان  صنعت سبز ثبت نام کردند که 9 واحد نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کردند. که 5 واحد با میانگین نمره بالاتر از 75 به عنوان واحدهای برتر شناخته شدند که از این تعداد 2 واحد برگزیده دارای بهترین شرایط بودند که جزو واحدهای برگزیده سبز شده و یک واحد نیزشایسته تقدیر شد.

وی با اشاره به اهداف سازمانی این همایش خاطرنشان کرد: این سلسله همایش ها با هدف یکسان سازی نگرش زیست محیطی، ایجاد بستر مناسب برای حضور واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در عرصه رقابت های بین المللی، قدردانی از واحدهای فعال، ایجاد فضای مناسب برای تبادل تجربیات واحدهای مختلف، همگام کردن بحث تولید با کاهش آلایندگی و تخریب، تقویت ارتباط سازمان حفاظت محیط زیست با واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در بستری از تعاملات صمیمانه، علمی و هم افزا برگزار می شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616135

مهمترین اخبار ایران و جهان: