نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 16:52

امریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی است

ائمه جمعه استان زنجان با تاکید بر شراکت امریکا در جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه و محکوم کردن وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط این کشور، خواستار برخورد قاطعانه در مورد فساد چای شده و روز حمل و نقل را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر شراکت امریکا در جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه و محکوم کردن وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط این کشور، خواستار برخورد قاطعانه در مورد فساد چای شده و روز حمل و نقل را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، امام‌جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه واضح است که فساد در شأن نظام اسلامی نیست و هیچ شکی هم نیست که باید با مفسد برخورد شود و البته گام اول در مبارزه با فساد، شناخت عوامل فساد اقتصادی و مالی است، اظهار داشت: عامل سیاسی مثل انتصابات سیاسی و جناحی بدون توجه به شایستگی‌ها و عدم مبارزه جدی با فساد، عامل اقتصادی مثل وضعیت کلان اقتصادی و عدم شفافیت و تبعیض و عامل فرهنگی مثل ضعف ارزش‌های اسلامی و انقلابی و ازبین‌رفتن قبح فساد و مسابقه برای فساد از عوامل فساد است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه فساد در شرکت چای دبش مطلب جدیدی نیست بلکه در فروردین‌ماه اعلام و بازرسی ویژه رئیس‌جمهور ورود پیدا کرد و مدیرعامل هم بازداشت شد، اما سؤال این است که چرا دولت این همه ارز تخصیص داده و اصلا نیاز کشور در حوزه چای چقدر است که به یک شرکت ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات چای داده شده است، گفت: فساد مثل سرطان است و اگر جلوی آن گرفته نشود، خطرناک‌تر خواهد بود و مفسد اگر امنیت داشته باشد، فساد ریشه خواهد انداخت و لذا باید با مفسد بدون تبعیض و شعار در هر مقامی که باشد، برخورد شود.

امام جمعه سلطانیه به سفر یک‌روزه، فشرده و‌ کاری رئیس جمهور به روسیه اشاره کرد و با بیان اینکه امروزه نظام بین‌الملل در شرایط گذر از تک‌قطبی به چندقطبی قرار دارد و نقاط و منافع مشترک در این شرایط کشورها را در کنار هم قرار می‌دهد و یکی از نقاط مشترک ایران و روسیه تحریم آنها از سوی غرب است و لذا تلاش می‌کنند در نظم نوین جهانی سهم داشته باشند، گفت: ایران، روسیه و چین به‌خاطر ایستادگی در برابر آمریکا روابط حسنه‌ای دارند و روسیه و ایران قدرت هژمونیک و سلطه‌طلبی آمریکا را در نظام بین‌الملل به چالش کشیده است.

وی به اهمیت و ثمرات سفر رییس جمهور به روسیه اشاره کرد و گفت: سفر رییس جمهور از لحاظ اقتصادی و همکاری‌های تجاری نتایج خوبی برای دو کشور خواهد داشت و درعین‌حال به‌احتمال زیاد ورود روسیه به مسئله غزه هم می‌تواند از ثمرات این سفر باشد همان‌طور روسیه در مبارزه با داعش نیز با ایران همکاری کرد.

حسینی نسب با اشاره به وتوی قطعنامه شورای امنیت مبنی بر تداوم آتش بس در غزه توسط آمریکا و با بیان اینکه آمریکا تاکنون ۴۰ بار از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی استفاده کرده که آخرین آن وتوی آتش‌بس است، گفت: حق وتو مستکبرین نشانه ناکارآمدی نهاد بین‌المللی، بی‌ملل است و چراغ‌سبز برای جنایات بیشتر و امضای آمریکا بر تداوم جنایات رژیم  صهیونیستی است که قطعاً موجب خشم ملتها بر علیه آمریکای مستکبر و رژیم جنایت‌کار صهیونیستی خواهد بود.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به شب یلدا و با بیان اینکه کتاب مفاتیح‌الحیات علامه جوادی آملی مطالب خوبی در این باره دارد، گفت: آنچه مهم است این رسوم ملی یک فرصت برای تقویت سبک زندگی اسلامی مثل صله‌رحم، دیدوبازدید و شب‌نشینی‌های

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۲۶ آذر روز حمل‌ونقل و رانندگان و با بیان اینکه در بحبوحه جنگ تحمیلی، اواخر پائیز سال ۶۱، حدود یک‌صد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، پهلوگرفته بود و تخلیه سریع، امن و صحیح کالاها در آن شرایط لازم بود که امام ره به کامیون‌داران دستور داد در تخلیه کشتی‌ها کمک کنند که کامیون داران به فرمان امام لبیک گفتند و به همین خاطر آن روز را روز ملی حمل و نقل و رانندگان نام‌گذاری کردند، گفت: یکی از ارکان حمل و نقل رانندگان هستند که در گرما و سرما در خدمت مردم و کشور هستند که لازم است از این عزیزان قدردانی شود و پیشنهاد می‌شود هر کس ماشین دارد جمعه‌ها دو نوبت به عشق امام‌زمان عجل از محله خود نمازگزاران جمعه را به مسجد منتقل کند.

وی با قدردانی از خدمات و عملکرد فراجای کشور و با تسلیت شهادت ۱۱ نفر از پرسنل فراجا در راسک سیستان و بلوچستان و همچنین شهادت سرهنگ دوم علی بیات در زنجان گفت: شهید بیات هم در حیاتش مایه امنیت بود و بعد از شهادتش نیز با اهدای عضوش به چند نفر حیات دوباره بخشید.

حسینی نسب با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و با بیان اینکه همه اقدامات حضرت زهرا (س) قیام برای خدا و دفاع از حق و ولایت و امام خود بود، گفت: فاطمیه ایامی است که حضرت زهرا (س) مظلومانه به شهادت رسید و امیرالمومنین حضرت علی(ع) وقتی از شهادت دختر پیامبر مطلع شد، با صورت به زمین افتاد و این نشانگر اوج مظلومیت حضرت زهرا (س) و غربت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام است.

 

مبارزه با فساد یک اصل مهم ساختاری است

حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور، امام جمعه خرمدره نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه و استقبال گرم پوتین اظهار داشت: دشمنی با آمریکا با صرف نظر از برخی تفاوت‌ها، از ویژگی‌های مشترک ایران و روسیه بوده و عامل گسترش ارتباط بین دو کشور است و امروز روسیه و ایران در معرض تحریم‌های جمعی غرب قرار دارند.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه ارتیاط خوب ایران و روسیه جبهه تحریم را تضعیف کرده و هم در نقطه مقابل، اتحاد بین کشورهای تحریم شده را ایجاد و موجب تسهیل در دور زدن تحریم‌ها شده است، گفت: امضای سند مشترک بین ایران و روسیه برای دور زدن تحریم‌ها دلیل گویای این ادعاست.

وی با تبیین مسائل مربوط به فساد اقتصادی در حوزه چای گفت: مبارزه با فساد یک اصل مهم ساختاری است و در عین حال نباید بهانه‌ای برای تحت الشعاع قرار دادن خدمات کلان در نظام جمهوری اسلامی باشد.
زاهدی پور با بیان اینکه فساد در هر سطح محکوم است، افزود: اطلاعیه‌ سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اعلام فساد بزرگ در حوزه چای نشان از سیستمی نبودن فساد دارد. 
امام جمعه خرمدره با بیان اینکه اگر چه اقدامات نهادهای مختلف در کشف این فساد ستودنی است، تصریح کرد: انتظار می‌رود اولاً برخورد جدی با مسببان آن در سریع‌ترین زمان صورت گرفته و ضمن مجازات جدی و اطلاع‌رسانی به مردم، سرمایه‌های مردم به خزانه بازگردانده شود. 

وی با بیان اینکه در بحث فساد چای دولت در سال 1401 مدیران متخلف را برکنار و پرونده را به قوه قضائیه ارجاع داده است، گفت: اما انتظار از دولت انقلابی بیش از این‌هاست و باید جدیت در پیگیری و اطلاع‌رسانی به مردم در همان زمان انجام می‌شد. 
زاهدی پور با بیان اینکه انتظار این است که با تجدید نظر جدید در سیستم‌ اقتصادی، زمینه‌های فساد به شدت کاهش یابد، گفت: قوه قضائیه باید توجه کند که حیف و میل قریب به 4 میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم آن هم در شرایط تحریمی حاضر و البته ضربات جبران‌ناپذیر به سرمایه اجتمای نظام جمهوری اسلامی جنایتی است بزرگ و نابخشودنی که نیاز به برخورد جدی و تأثیرگذار دارد و به ویژه از رئیس انقلابی قوه قضائیه انتظار داریم اقدام عاجل و انقلابی صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه جنایت جنایتکاران و افزایش شهدا و آوارگان در غزه هنوز ادامه دارد، ادامه داد: اقدام کم سابقه گوترش در تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل با استفاده از اختیارات خاص خود مبتنی بر ماده 99 منشور سازمان ملل قابل تقدیر بوده و البته وتوی قطعنامه طرح شده مبنی بر آتش بس در سرزمین‌های اشغالی، نشان داد که قانون جنگل در سازمان ملل حاکم بوده و تجدید نظر ساختاری در سازمان ملل لازم است. 

زاهدی پور با بیان اینکه توطئه فرهنگی مهمترین ابزار برای استعمار و استثمار ملت ها و کشورهاست و سند ننگین 2030 از مصادیق بارز  توطئه‌های فرهنگی است و تعهد به آن مصداق بارز وطن فروشی است، تصریح کرد: امضای سند 2030 در دولت قبل تأسف بار بود و دولت سیزدهم در مسیر اطاعت از رهبری، موضع صریح خود مبنی بر برائت از سند ننگین 2030 را اعلام و به شبهات مربوط به آن پاسخ دهد تا شریک جرم نباشد.

 

شراکت امریکا در جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی

حجت‌الاسلام سید علی موسوی، امام جمعه قیدار نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا اظهار داشت: پس از یک هفته آتش‌بس، رژیم صهیونیستی از روز ۱۰ آذر دور دوم جنگ علیه غزه را آغاز کرده است و در این دور از جنگ، رژیم صهیونیستی علاوه بر شمال، بر جنوب غزه نیز متمرکز شده است. صهیونیستها در دور اول جنگ دو هدف مهم برای خود تعیین کرده بودند:
امام جمعه قیدار با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در نابودی حماس و آزادی اسرای صهیونیستی شکست خورده است، افزود:  استنباط و برداشت رژیم صهیونیستی این است که هم اسراء و هم فرماندهان حماس در جنوب غزه حضور دارند و به همین دلیل نیز جنگ علیه جنوب غزه را نیز آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آمارها حاکی از آن است که بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی بیش از ۱۸هزار نفر از فلسطینی‌ها که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، شهید و بیش از ۴۲ هزار نفر زخمی شده اند، ادامه داد: به طور روزانه شمار بسیار زیادی از مردم غزه شهید و زخمی می‌شوند، بدون اینکه به کمک‌های درمانی دسترسی داشته باشند.

موسوی با بیان اینکه به دلیل قطع کمک‌رسانی از طریق مرز رفح با مصر، اکنون مردم غزه با وخامت بی‌سابقه وضعیت غذایی و بهداشتی و پزشکی مواجه هستند، تصریح کرد: آمریکا، یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت در نشست بررسی اوضاع غزه در شورای امنیت به صراحت اعلام کرد که با قطعنامه پیشنهادی آتش بس فوری مخالف است و قطعنامه شواری امنیت را وتو کرد.
امام جمعه قیدار با بیان اینکه «قانون وتو» مصداق بارز قانون جنگل است، تصریح کرد: قانون ظالمانه‌ای که بیش از ۷۰سال، درست در جایی که پای بازدارندگی اشغالگران و جنایتکاران به میان می‌آید، توسط اعضای پنچگانه و خصوصا آمریکا به کارگرفته می‌شود و عجیب اینکه در این سال‌ها بیشترین سود را از این قانون نفرت برانگیز، رژیم جنایتکار و خبیث صهیونیستی برده است. آمریکا تاکنون ۴۰بار از حق وتو به نفع رژیم غاصب استفاده کرده است!
وی تصریح کرد: وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکای جهانخوار،دلیل بر ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی است و این سازمان‌ها نه تنها بی مصرف و ناکارآمد هستند بلکه در خدمت مستکبران و ظالمان برای ظلم بیشتر هستند.

موسوی با بیان اینکه وتوی آمریکا چراغ سبزی برای رژیم صهیونیستی برای جنایات بیشتر برای ادامه کودک‌کشی بیشتر است در حالی که اوضاع غزه از«فاجعه انسانی» عبور کرده و با عباراتی همچون«جهنم روی زمین» توصیف می‌شود، افزود: آمریکا یک بار دیگر با وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت به رژیم صهیونیستی فرصت بیشتری برای نسل کشی فلسطینی‌ها داده است و موجب خشم و نفرت جهانیان علیه این کشور شده است.

امام جمعه قیدار با اشاره به فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه شهادت آیت‌‏الله دکتر مفتح تصریح کرد: یکى از سیاست‌‏هاى استعمارى، ایجاد تفرقه و دوگانگى بین حوزه و دانشگاه بود و اساس این سیاست شوم این بود که این دو قشر تاثیر‌گذار را تا می‌توانند به همدیگر بدبین کنند.

وی با بیان اینکه 27 آذر سال 58 خون پاک و مطهر یک عالم فرهیخته، دانشمند و فرزانه به نام آیت‌الله دکتر مفتح بر آستانه دانشکده الهیات دانشگاه تهران ریخته شد و زمینه‌ای برای برجسته شدن یک آرمان بزرگ و تاریخ ساز «وحدت حوزه و دانشگاه» و به ابتکار امام راحل این روز به عنوان یک نقطه آغاز  وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد، افزود: امام راحل از همان ابتدای نهضت به این آفت و سیاست کثیف توجه داشتند و از جدائی این دو نهاد تاثیرگذار رنج می‌بردند، جدا کردن و اختلاف این دو طبقه موثر و متفکر را از نقشه جهان خواران می‌دانستند و با تدبیر الهی و حکیمانه خود در راستای وحدت  این دو قشر مهم تلاش کردند.

موسوی با اشاره به برگزاری مراسم «شب یلدا» یا «شب چله» که یکی از آیین‌های کهن ایرانی است و مانند عید نوروز سابقه چند هزار ساله دارد، گفت: با ورود اسلام به ایران و پذیرش تعالیم این دین از سوی مردم این سرزمین، در جایی مشاهده نشده است که آیین کهن «شب یلدا»، مخالف با آموزه‌های دینی اعلام شده باشد.
وی با بیان اینکه اساساً برنامه اسلام در مقابل آیین‌های محلّی و سنتی بدین شکل است که اگر سنت و آیینی مخالف کرامت انسانی و آموزه‌های فرهنگ اسلامی باشد، بدیهی است که اسلام با آن مقابله کرده و آن‌را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: اما اگر آن سنت و آیین، موافق و مطابق با آموزه‌های دین اسلام بوده، و یا در تضاد با آن نبود، اسلام در مورد آنها مانعی ایجاد نکرده است.

 

قوه قضائیه با قاطعیت در مورد فساد چای عمل کند

حجت‌الاسلام علی اکبری، امام جمعه ماهنشان نیز در خطبه‌های امروز این شهر با بیان اینکه باید نعمت انتخابات را بشناسیم و تکریمی بالاتر از این نیست که ملتی خودش برای خودش تصمیم بگیرد، اظهار داشت: این نعمت از برکات جمهوری اسلامی است و ملت ایران خودش تمام خادمان خود را انتخاب می‌کند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکمه انتخاب نمایندگان مجلس در حساس‌ترین مرکز تصمیم‌گیری کشور به عهده ملت است، تصریح کرد: در زمان طاغوت افراد را آمریکا و بیگانگان انتخاب می‌کردند، اما دشمن به دنبال تخریب و کم ارزش جلوه دادن این نعمت است پس باید قدر نعمت را بدانیم فریب دشمن را نخوریم خودمان را آماده یک امتحان بزرگ کنیم.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته کارهای بزرگ و خبرهای خوبی از جمله استقبال گرم یک ابرقدرت از رئیس جمهور ایران، ساخت بزرگترین پل غرب آسیا در کرج، ارسال کپسول زیستی به فضا، پرواز نخستین جت آموزشی تمام ایرانی، ساخت ناوچه جنگی دیلمان و تحویل انبوه پهپاد راهبردی کرار به ارتش موفقیت‌های بزرگی است، تصریح کرد: اتفاقات خوبی به دست دانشمندان و متخصصین ایرانی انجام گرفته که باید در صدر اخبار تمام رسانه‌ها و فضای مجازی کشور باشد تا امید آفرینی کنند، اما متاسفانه بعضی اخبار کم اهمیت بی‌اهمیت و ناامید کننده در صدر اخبار تمام رسانه‌ها و فضای مجازی قرار می‌گیرد و این نشانگر این است که ما در حصر رسانه‌ای هستیم و دشمنان اولویت رسانه‌ای ما را مشخص می‌کنند.
علی اکبری با بیان اینکه جنگنده‌های اسرائیلی، آمریکایی از آغاز جنگ بیش از ۵۲ هزار تن مواد منفجره را بر سر مردم مظلوم غزه و فلسطین، بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز غیر نظامی،ریخته‌اند، افزود: حجم بالای تخریب رژیم صهیونیستی در غزه نشانگر آن است که می‌خواهد زندگی را در آن منطقه نابود کند و وقتی که دید نمی‌تواند مردم را به کوچ اجباری وادار کند تصمیم به قتل عام گرفته است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه فساد ۳ میلیاردی دلاری توسط یک شرکت و در بازه زمانی ۹۸ تا ۴۰۱ مورد تعجب است، افزود: فساد چه کم باشد چه زیاد در شأن نظام نیست و باعث کاهش اعتماد عمومی و سر مایه اجتماعی نظام می‌شود و باید گلوگاه‌های فساد شناسایی و با مفسدان برخورد قاطع و بازدارنده صورت گیرد.
وی با اینکه کشف این فساد و اعلام آن از جمله کارهای مثبت دولت سیزدهم است که باید هم متخلفین مورد شناسایی و هم برخورد لازم صورت بگیرد، گفت: افرادی که داعیه مهربان‌تر از مادر شده‌اند، چرا در زمان مسئولیت خودشان بی تفاوت بودند و الان هوچیگری می‌کنند و سر و صدا راه انداخته‌اند.
علی اکبری با بیان اینکه هرجا انحصار باشد قطعاً فساد خواهد بود، افزود: انحصار در ماشین، گوشت روغن و چای وجود دارد و مجلس، دولت و قوه قضاییه با این گونه انحصارها باید مبارزه کنند.

 

آب‌بر نیازمند تاکسی عمومی است

حجت‌الاسلام منصوری امام جمعه آب‌بر نیز در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا نمونه واقعی یک زن مسلمان است.

امام جمعه آب‌بر با بیان اینکه اسرائیل به وسیله حامیان خود از جمله آمریکا جنایات بسیاری در فلسطین و غزه مرتکب شده است، گفت: وتوی آمریکا چراغ سبزی برای جنایات ببیشتر بر علیه غزه است.

وی افزود: 26 آذرماه روز ملی حمل و نقل است که جا دارد تبریکی به همه رانندگان درون و بیرون شهری داشته باشیم و مسئولان محترم هم به فکر تاکسی عمومی در شهر آببر باشند، این مطالبه مردم و دانش آموزان و دانشجویان عزیز هم می باشد.

منصوری اضافه کرد: 27 آذرماه سالروز وحدت و حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح در سال 1358 است که یکی از یادگاران ارزشمند امام بزرگوار بودند و این وحدت عامل شکست توطئه‌های استکبار است.

امام جمعه آب‌بر عنوان کرد: سعی و تلاش دشمن در این است که بین حوزه و دانشگاه فاصله اندازد و همدیگر را نسبت به یکدیگر بدبین کند این در حالی است که این دو علم مکمل همدیگر هستند.

وی گفت: قشر جوان انقلاب باید نسبت به مسائل انقلابی احساس مسئولیت داشته باشند و خود را نسبت به مسائل انقلاب بر کنار ندانند که یکی از اهداف دشمن همین مسئله است که ناکام مانده است.

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط امریکا گفت: وتوی آمریکا چراغ سبزی برای جنایات بیشتر علیه غزه است اکنون دیگر وضعیت و اوضاع غزه از فاجعه انسانی گذشته و به عبارتی جهنم روی زمین و وضعیت آخر الزمانی توصیف می‌شود.

منصوری گفت: دولت هر چه می‌تواند سعی و تلاش خود را در کنترل و مهار تورم به کارگیرد با توجه به شعار امسال (مهار تورم، رشد تولید) گرانی و تورم کمر خانواده‌های طبقه پایین را خم کرده است.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605679

مهمترین اخبار ایران و جهان: