نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 00:28

شناسایی افراد بی‌سواد در شهرستان دشتی تسریع شود

بوشهر- فرماندار دشتی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در شناسایی افراد بی سواد در سطح شهرستان دشتی اهتمام ویژه داشته باشند و در این راستا با آموزش و پرورش همکاری لازم به عمل آورند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی سه شنبه شب در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان دشتی، علم و سوادآموزی را از ضروریات و نیازها انسان‌ها دانست و اظهار داشت: هر جامعه‌ای برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف نیازمند ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی از جمله سطح سواد مردم است و لذا مبارزه با بی سوادی یک حرکت ارزشمند است و همه باید در هر جایگاهی که هستند به این مهم کمک کنند.

فرماندار دشتی گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی نشان از آینده نگری بنیانگذار جمهوری اسلامی است که امروز شاهد آثار و برکات این دور اندیشی امام راحل (ره) در کاهش بی سوادی هستیم.

رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان دشتی با اشاره به اینکه حضور افراد غیربومی در شهرستان باعث بالا رفتن آمار بی سوادی در شهرستان شده اضافه کرد: ریشه بسیاری از معضلات بی سوادی و ناآگاهی است.

وی ادامه داد: این افراد مانند هر ایرانی از حقوق شهروندی برخوردار هستند و لذا افراد غیر بومی که بی سواد هستند باید شناسایی شوند و امکانات لازم برای باسواد کردن آنها فراهم شود.

بحرانی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی سواد آموزی جایگاه مهمی دارد گفت: انتظار می‌رود معلمان و مدیران مدارس همچون گذشته در ریشه کن کردن بی سوادی همکاری داشته باشند.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های اداره‌های مختلف شهرستان در ریشه کنی بی سوادی تاکید کرد و افزود: ادارات عضو شورای پشتیبانی سواد آموزی نسبت به معرفی رابط به آموزش و پرورش شهرستان اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1370679

مهمترین اخبار ایران و جهان: