نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 14:50

ارائه مشاوره حقوقی به زندانیان کرمانشاه توسط حقوق‌دانان جهادگر

مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه گفت: امروز به مناسبت ایام محرم گروه جهادی حقوق‌دانان استان به ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قضایی به زندانیان پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، به مناسبت ایام محرم گروه جهادی شهدای حقوقدان سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه با حضور در زندان مرکزی کرمانشاه به ارائه خدمات مشاوره و معاضت حقوقی و قضایی به زندانیان پرداختند.

 حجت‌الاسلام جلیلیان مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ضمن بازدید از فعالیت‌های این گروه جهادی، به همراه مدیرکل زندان‌های استان، مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان و رئیس زندان مرکزی کرمانشاه از بندهای مختلف زندان بازدید و با زندانیان به گفت‌وگو  پرداخت.

حجت‌الاسلام جلیلیان با تقدیر از توجه ویژه سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه در رسیدگی به امور زندانیان، اظهار کرد: زندان‌ها باید به تعبیر مقام معظم رهبری به آموزشگاه نیکی‌ها تبدیل شود.

وی افزود: در نظام اسلامی توجه متولیان امور زندان‌ها به اصلاح و تربیت بزهکاران بسیار مهم است، به طوری که زندانیان بعد از خروج از زندان در آن‌ها یک تحول رفتاری و اجتماعی ایجاد شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خطاب به جمعی از زندانیان، گفت: بنا به هر دلیلی که راهتان به زندان افتاده حال تا رهایی از بند، از این فرصت برای خودسازی و اصلاح امور زندگی خویش استفاده کنید و از ایام حبس درس بگیرید و اشتباهات خود را جبران کنید.

پوریانی، مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه نیر در ادامه این بازدیدها با تقدیر از خدمات مستمر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه در همکاری ویژه با اداره کل زندان‌های استان، اظهار کرد: امروز در زندان‌های استان  اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی به جد دنبال می‌شود و یک فضای فرهنگی در سطح زندان‌ها حاکم است.

رسول بهرامی‌پور، مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه نیز، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۴ گروه جهادی به استعداد ۲۴ نفر با ۱۲ ساعت فعالیت به ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قضایی به بیش از ۱۰۰ نفر از زندانیان پرداخته اند و امروز هم به مناسبت ایام محرم این برنامه حضور گروه جهادی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۴ ماهه سال‌جاری قریب به ۲۴ میلیارد ریال در برنامه‌های گلریزان مشترک بسیج  حقوق‌دانان و دستگاه قضایی استان جهت کمک به آزادی ۲۶ نفر از زندانیان جمع‌آوری شده است و امروز مفتخریم که آزادسازی زندانیان در طرح احرار سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه به یک‌هزار و ۵۵۸ نفر رسیده است.

مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه به تخصیص ۱۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۱ میلیارد ریال به خانواده زندانیان در این مدت اشاره کرد و افزود: این بسته‌ها در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته که در بین خانواده‌های نیازمند زندانیان توزیع شده است.

وی ابراز امیدواری کرد، که با همکاری دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها و کمک خیرین بتوانیم در ادامه این برنامه‌ها گام‌های موثری در جهت کمک به حل مشکلات زندانیان برداریم. 

بهرامی‌‌پور در پایان شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۷۰۲۶۸ به نام گروه جهادی شهدای حقوق‌دان استان کرمانشاه را برای دریافت کمک‌های مردمی به منظور کمک به آزادی زندانیان معسر و پیوستن مردم به پویش مذر رهایی، نذر حسینی اعلام و از همشهریان گرامی خواست به قدر بضاعت خود در این کار خیر و خداپسندانه مشارکت کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1405779

مهمترین اخبار ایران و جهان: