نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 17:18

توافق روسیه با الجزایر برای تجهیز این کشوربه جنگنده «سوخو-57»

منابع خبری اعلام کردند که روسیه و الجزایردر زمینه افزایش همکاری‌های نظامی به ویژه در بخش هوایی به توافق رسیده‌اند.

به گزارش  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران اعلام کردند که روسیه و الجزایر در زمینه افزایش همکاری‌های نظامی به ویژه در بخش هوایی و ارسال جنگنده‌های پیشرفته ساخت روسیه به این الجزایر به توافق رسمی رسیده‌اند.

به گزارش منابع خبری، روسیه و الجزایر در مورد تحویل جنگنده‌های «سوخو-۳۴» و «سوخو-۵۷» تا سال ۲۰۲۵ به توافق رسیدند. پیشتر قرار بود روسیه جنگنده‌های سوخو-۳۴ به این کشور واقع در آفریقا ارسال کند که به دلایلی به تعویق افتاد.

یکی از دلایل خرید جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ توسط الجزایر تجهیز ارتش مغرب به جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی است.نیروی هوایی الجزایر ۴۶ فروند جنگنده «میگ-۲۹» ۵۷ فروند «سوخو-۳۰» و ۲۵ فروند «سوخو-۲۴» دارد.

وزیر دفاع روسیه در دیدار با رئیس ستاد ارتش الجزایر اظهار داشت که این کشور آماده بهبود توان رزمی نیروهای مسلح الجزایر است. سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در دیدار با رئیس ستاد ارتش الجزایر گفت: «وزارت دفاع روسیه به نوبه خود آماده کمک به بهبود توانایی‌های رزمی نیروهای مسلح الجزایر است.»

 

موقعیت راهبردی الجزایر در شمال آفریقا به روسیه فرصتی برای تقویت حضور خود در منطقه می‌دهد.

وزیر دفاع روسیه افزود: «روسیه و الجزایر به جهان پیام روشنی مبنی بر این دادند که هر دو کشور علیرغم فشارهای بی سابقه غرب، به دنبال سیاست خارجی مستقل و حفظ منافع ملی خود هستند.»

روسیه و الجزایر روابط قوی و طولانی مدت دارند که طی چندین دهه همکاری دیپلماتیک شکل گرفته است. هر دو کشور از زمان استقلال الجزایر در سال ۱۹۶۲ روابط دوستانه خود را حفظ کرده‌اند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423635

مهمترین اخبار ایران و جهان: