نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 10:42

۲۵۲ پرونده تخلف چوب و زغال در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۵۲ فقره پرونده تخلف چوب، زغال و محصولات فرعی در استان تشکیل شده است، گفت: در چهار ماهه نخست امسال نیز ۶۴ فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی منتقل شد.

صادق محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۵۲ فقره پرونده تخلف برای قاچاقچیان چوب، زغال و محصولات فرعی تشکیل و به مراجع قضایی استان جهت رسیدگی ارجاع داده شد، افزود: تخلفات این پرونده‌ها شامل ۸۴ هزار و ۸۱۳ کیلوگرم چوب، ۱۷ هزار و ۱۳۲ کیلوگرم زغال و ۱۴ هزار و ۲۱۶ کیلوگرم محصولات فرعی شامل موسیر، کرفس و تره کوهی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: برای قاچاقچیان به ازای هر کیلوگرم چوب ۲۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومان و به ازای هر کیلوگرم زغال نیز ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تکرار جرم سبب افزایش مبلغ جریمه می‌شود، بیان کرد: اگر مبلغ جریمه متخلف از ۴۰ میلیون تومان بیشتر باشد خودروی فرد جهت برداشت مابقی جریمه به مزایده گذاشته می‌شود.

محمدی تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۶۴ فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی منتقل شده است که این تعداد شامل ۸ هزار و ۷۵۲ کیلوگرم چوب، یک هزار و ۳۰۵ کیلوگرم زغال و چهار هزار و ۷۷۳ کیلوگرم محصولات فرعی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در پایان خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست سال گذشته نیز ۶۸ فقره پرونده تخلف تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال جاری این مسئله با ۶ درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431835

مهمترین اخبار ایران و جهان: