نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 21:30

پیش بینی وزش باد در استان اردبیل

بر اساس نقشه‌های هواشناسی فردا سه شنبه 17 مرداد ماه پدیده غالب در سطح استان اردبیل وزش باد گاهی با سرعت تند خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز (دوشنبه ۱۶ مرداد) جوی نسبتاً ناپایدار همراه با هوای گرم در سطح استان داشتیم و اما تا اوایل شب به دلیل عبور تک موج کوتاهی از شمال غرب کشور و هم‌چنین از شرایط فصلی و محلی در مناطق کوهستانی استان به‌ویژه در نواحی منتهی به کوهستان سبلان، مناطقی از جنوب استان و بخش‌هایی از شهرستان‌های انگوت و گرمی رشد ابرهای همرفتی گاهی توام با رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد رخداد تگرگ پیش بینی می‌شود. از این‌رو تمهیدات لازم جهت مقابله با مخاطرات احتمالی جوی توصیه می‌شود.

فردا (سه شنبه ۱۷ مرداد) پدیده غالب در سطح استان وزش باد (گاهی با سرعت تند) بوده و به همین دلیل قدری از شدت گرما در مناطق مرکزی و شهرستان خلخال کاسته می‌شود. 

 

دمای مناطق گرمسیری به ۴۲ درجه می‌رسد

اما از روز چهارشنبه تا آخر هفته جاری با حاکمیت پر ارتفاع جنب حاره‌ای و پایداری کامل شرایط جوی و همچنین افزایش دمای هوا در سطوح میانی جو، در تمامی مناطق استان هوای گرم تابستانه انتظار می‌رود، به‌طوریکه بیشینه دمای هوا در مناطق گرمسیری استان بین ۴۰ تا ۴۲ درجه سلسیوس نیز خواهد رسید.

گفتنی است؛ در حال حاضر نیز شهر اردبیل با دمای ۲۳ درجه سلسیوس هم چنان به عنوان خُنک‌ترین مرکز استان و هم چنین خنک‌ترین شهر در سطح استان اردبیل در طی ۲۴ ساعت گذشته در روزهای گرم تابستانی کشور بوده و شهرستان بیله سوار نیز با ۳۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431279

مهمترین اخبار ایران و جهان: