نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 17:17

شکست ایران برابر اسلوونی/ پایان رقابت ها با عنوان شانزدهمی جهان

تیم هندبال نوجوانان ایران آخرین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان را برابر اسلوونی شکست خورد تا به عنوان شانزدهمی این مسابقات بسنده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین مسابقه تیم ملی هندبال نوجوانان پسر ایران در دهمین دوره رقابت های قهرمانی جهان که در کرواسی در جریان است عصر امروز جمعه ۲۰ مردادماه با رویارویی شاگردان رحیمی زاد و تیم اسلوونی پیگیری شد.

در این دیدار تیم هندبال نوجوانان کشورمان با نتیجه ۳۰ بر ۲۲ مقابل تیم اسلوونی مغلوب شد و با کسب عنوان شانزدهمی این جام به کار خود پایان داد.

تیم هندبال نوجوانان پسر ایران پس از سیزده سال غیبت در رقابت های قهرمانی جهان با نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا، جواز حضور در دیدارهای جهانی را کسب کرد.

هندبالیست زیر ۱۹ سال کشورمان در مرحله مقدماتی در گروه H با تیم های سوئد، جزایر فارو و بروندی همگروه بود که توانست علی رغم تمام پیش بینی ها سوئد نایب قهرمان اروپا را در یک بازی تماشایی متوقف کرده و به نتیجه تساوی برابر این تیم مدعی برسند به طوریکه این نتیجه تساوی بازتاب های بسیاری در سایت های خبری اروپایی داشته و سایت فدراسیون جهانی هندبال نیز در گزارشی به این تساوی پرداخت.

شاگردان رحیمی زاده سپس تیم جزایر فارو صاحب سبک را شکست دادند. هندبالیست های نوجوان ایران سپس با شکست بروندی به عنوان تیم اول گروه H به مرحله یک هشتم رفتند و با عربستان و آلمان هم‌گروه شدند. در این مرحله و در مسابقه با عربستان با وجود اینکه ۶ گل جلو بودند اما چند اشتباه فردی باعث شد نتیجه را واگذار کنند. در بازی آخر این گروه مقابل تیم آلمان که در هندبال اروپا صاحب نام و صاحب سبک می باشد شکست خوردند تا به این ترتیب از صعود به جمع هشت تیم برتر بازبمانند.

هندبالیست های نوجوان در گروه خود چهارم شدند و دو مسابقه را برای کسب عناوین سیزدهم تا شانزدهم دنبال کردند. ابتدا برابر تیم برزیل مغلوب شدند و در نهایت عصر امروز با قبول شکست مقابل تیم اسلوونی به عنوان شانزدهمی بسنده کردند.

تیم ملی هندبال نوجوانان کشومان در این رقابت ها با صعود به جمع شانزدهم تیم برتر مسابقات یک صعود تاریخی را برای خود ثبت کردند.

دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان تا ۲۲ مردادماه در کرواسی پیگیری می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437135

مهمترین اخبار ایران و جهان: