نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 10:37

نجات غریق مانع از فوت ۲۰۰ شناگر در دریا شد

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به عدم‌ شنا کردن در منطقه پرخطر و ممنوعه گفت: از هشت خرداد تا کنون ۲۰۰ نفر به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا و شنا در منطقه پرخطر و ممنوع با کمک مراقبان دریا و امدادگران هلال احمر از مرگ نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هاشم اسماعیلی رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نجات جان افراد گرفتار شده در دریا یکی از اهداف نجات غریق در کشور است، اظهار کرد: هر ساله در فصل تابستان شاهد وقوع اتفاقات تلخی از جمله غرق شدن برخی از افراد در دریا هستیم و حدالامکان افراد نجات غریق در تلاشند تا مانع از فوت این افراد شوند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به عدم‌ شنا کردن در منطقه پرخطر و ممنوعه گفت: از هشت خرداد تاکنون ۲۰۰ نفر به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا و شنا در منطقه پرخطر و ممنوع با کمک مراقبان دریا و امدادگران هلال احمر از مرگ نجات یافتند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان با اشاره به اینکه از اوایل خرداد تا کنون ۶ نفر در دریای خزر جان خود از دست دادند، افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۰ نفر در دریا غرق شده بودند ۷۰ درصد کاهش دارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه گیلان ۲۹۲ کیلومتر نوار ساحلی و ۳۰۰ منطقه پرخطر دارد، بیان کرد: ۶۰۰ مراقب دریا، امدادگر هلال احمر و ناجی غریق آماده خدمات رسانی به شهروندان و مسافران هستند.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1439535

مهمترین اخبار ایران و جهان: