نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 12:05

صدور ۳ حکم جایگزین حبس/ عفو ۱۰ محکوم در آذربایجان غربی

ارومیه - رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور سه حکم جایگزین حبس در حوزه قضایی کشاورز این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در این زمینه اظهار کرد: در ادامه صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان و با استفاده از این ظرفیت قانونی و لحاظ شرایط، متهم یک پرونده به‌جای ۲ سال حبس به خرید یک عدد میز تنیس و تحویل آن به یکی از مدارس دخترانه مناطق محروم محکوم شد.

وی ادامه داد: این قاضی خوش‌فکر در رأی دیگری متهم را به‌جای ۲ سال حبس به تهیه ۵۰ بسته کاغذ A۴ جهت استفاده در مدارس محروم این حوزه محکوم کرد و در رأی دیگری متهم را به‌جای ۶ ماه حبس ملزم به خرید پنج عدد توپ والیبال و پنج عدد گشت والیبال جهت استفاده در مدارس دخترانه مناطق محروم محکوم کرد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی تأکید کرد: برابر این احکام، اجرای آنها با نظارت آموزش‌وپرورش انجام خواهند شد تا به دست این مدارس برسد.

عفو ۱۰ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب در آذربایجان غربی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین از عفو ۱۰ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب استان با موافقت مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید غدیر خم خبر داد.

عتباتی گفت: براین‌اساس، ۶ نفر از این محکومان مربوط به جرایم مواد مخدر بودند که به لحاظ فقدان سابقه کیفری و تنبه و اصلاح رفتار مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفته و به کانون خانواده خود بازگشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1365379

مهمترین اخبار ایران و جهان: