نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 09:56

معرفی ۱۰۰ مرکز متخلف بهداشتی خراسان شمالی به مراجع قضایی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از معرفی ۱۰۰ مرکز متخلف به مراجع قضایی طی سال جاری خبر داد و گفت: 17 مرکز به دلیل تخلفات پلمب شدند.

محمدرضا اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر از معرفی ۱۰۰ مرکز و مکان متخلف به مراجع قضائی در ۳ ماه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: در این مورد به منظور تأمین سلامت شهروندان، ۱۴ هزار و ۴۴۸ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط کارشناسان سلامت محیط و کار دانشگاه انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در بازه زمانی اعلام شده ۱۷۱ نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده است، افزود: ۱۷ مرکز و مکان متخلف نیز پلمب شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در سلامت افراد جامعه دخالت دارد، مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی است، ادامه داد: این مراکز و اماکن باید معیارهای لازم به سازی و بهداشتی را داشته باشند، نظارت و کنترل بر مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به منظور تأمین امنیت غذایی با حضور کارشناسان سلامت و محیط کار دانشگاه انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین اعلام کرد: طی این مدت ۴۶ هزار و ۸۴۳ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و هزار و ۴۱۷ مورد نیز نمونه برداری از آب آشامیدنی انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417435

مهمترین اخبار ایران و جهان: