نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 11:49

۱۵۰۰ هکتار زمین برای مسکن ملی استان سمنان تأمین شد

استاندار سمنان گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن این استان تأمین شده و لازم است باقیمانده زمین موردنیاز نیز هر چه سریع‌تر تأمین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که به میزبانی سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، با تبریک پیشاپیش به مناسبت روز خبرنگار، از تلاش این قشر تشکر و بر لزوم‌ پاسخگویی مدیران به خبرنگاران و اصحاب رسانه تأکید کرد.‌

وی همچنین از هیأت امنای مساجد، تکایا و حسینیه‌های مذهبی استان سمنان که در برپایی محافل عزاداری امام حسین (ع) طی دهه نخست ماه محرم تلاش کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

استاندار سمنان گفت: طی چند روز گذشته به دلیل گرمای بی‌سابقه هوا، روزهای پرتنشی را سپری کردیم که با تلاش‌های انجام‌شده، شاهد قطع برق در بخش خانگی نبودیم.

هاشمی با اشاره به اینکه تعلق بخشی از درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها اقدام در خور توجهی بود که انجام شد، گفت: این امر سبب‌ساز انجام اتفاقات خوبی در شهرهای استان سمنان شد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان سمنان با تشریح وضع طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان سمنان تأمین شد و لازم است باقیمانده زمین موردنیاز نیز هر چه سریع‌تر تأمین شود.

هاشمی اضافه کرد: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط، حداکثر در مدت ۱۰ روز آینده باید پاسخ استعلامات در حوزه تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن را ارائه کنند. ‌

وی با تأکید بر لزوم توزیع متوازن و عدالت‌محور اعتبارات ملی و استانی گفت: اداره کل دفتر امور روستایی از خدمت‌رسانی به روستاهای فاقد دهیاری غافل نشود.

استاندار سمنان ضمن تأکید بر لزوم همراهی تمامی دستگاه‌ها در تحقق اهداف و برنامه‌های دولت گفت: بانک‌ مسکن آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی را دارد.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426679

مهمترین اخبار ایران و جهان: