نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 14:24

خبرنگاران فریاد بلند انسان‌های بی‌صدا و مظلوم باشند

ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار، شکست توطئه‌های دشمنان علیه عزاداری‌های حسینی مردم، پیام اقتدار رزمایش دریایی سپاه در خلیج فارس بر تامین آب شرب پایدار در شهر ماهنشان و روستاهای اطراف تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار، شکست توطئه‌های دشمنان علیه عزاداری‌های حسینی مردم، پیام اقتدار رزمایش دریایی سپاه در خلیج فارس بر تامین آب شرب پایدار در شهر ماهنشان و روستاهای اطراف تاکید کردند.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب، امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه با تحلیل شکست دشمنان در جنگ روانی علیه مراسم‌های عزاداری دهه محرم و با بیان اینکه امسال با وجود پرحجم‌ترین حملات بر علیه مجالس عزاداری و عزاداران، در سراسر کشور، مجالس پرشوری برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان داخلی و خارجی و کارفرمایان ناتوی فرهنگی دشمن از ملت امام حسین(ع) سیلی خوردند، اظهار داشت:«سیاه نپوشید»، «به حسینیه نروید»، «در هیئت‌ها دیده نشوید» و «نذری ندهید» در قالب کمپینی به نام «تحریم محرم» پرده جدید سناریوی دشمنان ملت ایران بود که از مدت‌ها قبل از ایام محرم آغاز شده بود و از طرفی با تقلیل عاشورای سال ۶۱ به جنگ داخلی اعراب، می خواستند مردم را به عاشورا بی تفاوت کنند که ناکام ماندند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه از طرفی دیگر در کنار هجمه به مجالس عزاداری، با ترور و خرابکاری می‌خواستند از ملت امام حسین(ع) انتقام بگیرند و در این باره هم با عنایت خداوند متعال، توجهات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تلاشهای شبانه روزی چشمان بیدار نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی دشمن تروریسم ناکام ماند، افزود: گروه تروریستی که قصد خرابکاری و ترور در برخی استان‌ها را داشتند، در هلند و دانمارک مستقر و متصل به رژیم صهیونسیتی بودند. 

وی با بیان اینکه هدف گروه تروریستی، انفجار مزار «شهید حاج قاسم سلیمانی» و نیز انفجار در برخی مراکز تجمعات مردمی و اماکن سوخت‌گیری، هم‌چنین انفجار دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز به‌منظور اخلال در تأمین نیازهای داخلی و صادراتی بود، افزود: از تروریست‌ها ۴۳ بمب با تخریب بالا و با قابلیت کنترل از راه دور کشف شده و همچنین ۲۰ بمب با قابلیت پرتاب که قصد داشتند از آنها در هیئت‌ها و دستجات عزاداری استفاده کنند، کشف شده است. 

حسینی نسب با بیان اینکه دشمنان به این موارد اکتفا نکرده بود بلکه تشویق به حضور بصورت بی‌حجاب در مجالس و دستجات عزاداری و کشف حجاب مقابل مساجد و هیئت از دیگر توطئه‌های آنان بود تا به گمان خودشان خدشه‌ای در عشق و ارادت ملت امام حسین(ع) ایجاد کنند که البته مرحله تکمیلی توطئه های دشمنان اهانت به قرآن کریم با طراحی صهیونیست‌ها بود، افزود: حضور معنادار و با بصیرت مردم در مجالس عزای امام حسین(ع) از یک طرف صحنه‌های ماندگار عشق و ارادت به سالار شهیدان را به نمایش گذاشت و از طرف دیگر، دشمنان که هزینه‌های زیادی کرده بودند در برابر فرهنگ عاشورا رسوا شده و شکست خوردند.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه همه این توطئه‌ها نشان می‌دهد دشمن با جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی در برابر ملت امام حسین (ع) ایستاده و در جنگ اقتصادی هم ایران بزرگترین قربانی تحریم‌های آمریکایی است، افزود: حربه تحریم به سیاست ضد آمریکایی تبدیل شده و به اعتراف وزیر خزانه‌داری آمریکا، کشورهای مورد تحریم از جمله چین، روسیه، ونزوئلا و ایران به دنبال شکست سلطه دلار هستند. 

وی به پیش ثبت نام انتخابات اسفندماه اشاره کرد و گفت: پیش ثبت‌نام انتخابات برای دواطلبان حضور مومنانه و برای هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات رقابتی و برای مردم انتخاب هوشمندانه را فراهم می کند. 

حسینی نسب با گرامیداشت 18 مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و با بیان اینکه شهدای مدافع حرم الگوهای بصیرت در آخرالزمان هستند و کار ابوالفضلی کردند، افزود: شهدای مدافع حرم، هم از امنیت نظام اسلامی و هم از امنیت منطقه غرب آسیا و هم از اسلام ناب محمدی و حرم اهل بیت دفاع کردند. 

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی در افغانستان و روز خبرنگار و با تبریک این روز به خبرگزاری‌های انقلابی از جمله خبرگزاری‌های فارس، مهر، شبستان، ایسنا، ایکنا، ایرنا، حوزه نیوز و خبرنگاران صدا و سیما و قدردانی از آنان بخاطر انعکاس اخبار نهاد نمازجمعه گفت: خبر، تحلیل و گزارش و اطلاعات مثل هواست و لذا در خبر و گزارش باید از شایعه پراکنی و سوء ظن پرهیز و اخبار و گزارش ها باید امیدبخش باشد.

وی با بیان اینکه خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، کتمان خبرهای امیدبخش، بزرگ کردن مشکلات، کوچک نشان دادن دستاوردها برنامه‌های همیشگی هزاران رسانه‌های استکباری دشمنان ملت ایران و دنباله‌های آنها در داخل است، گفت: رسانه‌های انقلابی با جهاد تبیین توطئه های رسانه‌های استکباری را افشا کنند.

 

 خبرنگاران باید فریاد بلند انسان‌های بی‌صدا و مظلوم باشند
حجت‌الاسلام سید علی موسوی، امام جمعه قیدار نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه عاشورا به شیعه یک روح شکست ناپذیری داده است و هر واقعیتی که رنگ الهی به خود گیرد شکست ناپذیر می‌شود و در حصار زمان باقی نمی‌ماند، اظهار داشت: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا پیام نهضت کربلا محدود به زمان خاص نیست، بلکه نسبت به گذشته و حال و آینده جریان دارد. 

امام جمعه قیدار با بیان اینکه تاثیرات عمیق قیام عاشورا تنها در مسلمانان و شیعیان خلاصه نمی‏‌شود، بلکه آزادگان زیادی در برابر عظمت قیام حسینی، سر تعظیم فرود می‏‌آورند و خود را شاگرد این مکتب می‌‏دانندتصریح کرد: دشمنان در واقعه عاشورا به دنبال پایان دادن به خط امامت بودند، اما عاشورا آغازگر این حرکت عظیم شد و حقیقت زندگی را تفسیر کرد و ما شاهد آن هستیم که این حقیقت در سراسر عالم حضور دارد و عاشورا همه آزادیخواهان و عدالت طلبان دنیا به هم پیوند دهد و شبکه بین‌الملل مقاومت را ایجاد کند. 
وی با بیان اینکه امسال با وجود پرحجم ترین حملات، سراسر شهرها و روستاهای کشورمان، شاهد پررونق ترین محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان، و پرشورترین سوگواری‌ها برای سالار شهیدان(ع) در دهه اول محرّم بود، گفت: آنها که در این مصاف از ملت ایران سیلی خوردند، نه مزدوران پروژه بگیر سیاسی و رسانه‌ای، بلکه کارفرمایان شان در ناتوی فرهنگی- اطلاعاتی بودند.

حجت‌الاسلام موسوی با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت مظلومانه دیپلمات‌‏ها و شهید محمود صارمى افزود: نقش خبرنگار در این عصر و روزگار که از آن به عصر اطلاعات و فناوری تعبیر می‌شود  به عنوان ابزار اطلاع رسانی نقشی حیاتی است.  

امام جمعه قیدار با بیان اینکه خبرنگاری یعنی فریاد بلند انسان‌های بی‌صدا و مظلومی است که در زیر چکمه‌های ظالمان صدایشان به جائی نمی‌رسد، ادامه داد: خبرنگاری یعنی رسوا کردن غوغا سالاران مستبد و مستکبر دنیا و خبرنگاری یعنی نقد منصفانه و نقد یعنی عیار سنجی،یعنی بیان منصفانه  ضعف‏ها و قوت‏ها و اطلاع رسانی صادقانه و شفاف در سایه تقوا، صداقت،عفاف و انصاف است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران، رسانه‏‌ها و هنرمندان نباید نسبت به مواضع انقلاب اسلامى دچار جاماندگى شوند، باید انقلابی باشند و نسبت به مسائل و اصول انقلاب حساس باشند و خط قرمزشان اصول مکتب امام و مقام معظم رهبری باشد، تصریح کرد: خبرنگار باید از هرگونه وابستگی حزبی و جناحی، فارغ باشد و تنها به وظیفه سنگین و خطیر خود عمل کنند و با فداکاری، گذشت، ایثار و بدون توجه به مادیات به فکر خدمت به مردم باشد. 

 

لزوم تامین آب پایدار برای ماهنشان و روستاهای اطراف

محمدر رضا علی اکبری، امام جمعه ماهنشان نیز در خطبه‌های نماز این هفته با گرامیداشت دوازدهم مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اطهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تدبیر حضرت امام راحل و در راستای تعظیم شعائر اسلامی و انقلابی و برای حفظ و استمرار انقلاب و ساماندهی و هماهنگی مراسم دینی ملی و انقلابی در دوازدهم مرداد سال ۱۳۵۹ تشکیل شد و یک نهاد عمومی و غیردولتی است که امیدوارم افراد و مسوولین با شناخت دقیق و درک فلسفه تشکیل این شورا به وظایف خود عمل کنند و با گزینش افرادی توانمند دلسوز و دغدغه مند تحولی عظیم هم در استان و هم در شهرستانها ایجاد نمایند

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه مسئله‌ای که قلب‌های همه انقلابیون و مسلمانان و بلکه تمام آحاد ملت را به درد آورد انتشار کلیپ ضرب و شتم عامل به معروف در نارنجستان قوام بود و باید در نظر داشت که چه روندی از سوی چه کسانی و با چه مشوقاتی با چه نیت‌هایی پیش گرفته شده که کار را به اینجا رسانده تا یک زن از سوی یک بی‌رگ اینطور در روز روشن مورد حمله و بی‌حرمتی قرار گیرد، گفت: ما اعتراض خود را به این رفتار ناشایست و توهین آمیز هنجار شکن اعلام  می‌داریم و خواستار برخورد قاطع، سریع و آشکار با عاملان ضرب و شتم عامل به معروف هستیم.

وی با بیان اینکه اهانت به قرآن نشانه شکست غرب است، افزود: قرآن در قلب ما مسلمانان است و این اهانت‌ها قلب مسلمین را به درد می‌آورد و این اهانت‌ها نشانه خیانت و نفاق کشور سوئد و دانمارک و کشورهای غربی است، چرا کشورهای سازمان همکاری اسلامی هیچ موضع قاطعی علیه این اهانت نمی‌گیرند.

علی اکبری با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی سپاه در خلیج همیشه فارس گفت: پیام اصلی رزمایش اقتدار دریایی سپاه این است که کشورهای منطقه می‌توانند بر اساس مودت اسلامی امنیت منطقه خلیج فارس را برقرار کنند و هیچ نیازی به حضور آمریکا و متحدانش در منطقه نیست و این رزمایش قدرت بازدارندگی ایران قوی و مقتدر منطقه را هویدا کرد.
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه آب ماهنشان و روستاهای اطراف پایدار نبوده و از آب ناپایدار برخوردارند، ادامه داد: کمبود آب باعث تنش و ایجاد مشکلات متعدد است، لذا از مسوولین استانی و کشوری می‌خواهیم تا کمک کنند این شهرستان هرچه سریعتر به آب شرب پایدار دست یابند و از مردم عزیز میخواهم در مصرف آب و برق نهایت صرفه‌جویی را کنند تا از این وضعیت خارج شویم.

 

تحریم دشمنان علیه کشورمان راه به جایی نمی‌برد

حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار داشت: حقوق بشر آن چیزی که تفسر آمریکاست نیست، چرا که حمایت از گروهی به نام منافقین که 17 هزار نفر را در ایران به شهادت رساندند حقوق بشر آمریکایی است.

امام جمعه آب‌بر با بیان اینکه با اشاره به اینکه فصل جدید افول غرب در حال اتفاق است، افزود: امروز هژمونی غرب از هم پاشیده و دیگر تحریم‌ها و فشارهای آنها علیه کشورمان راه به جایی نبرده و نخواهد برد.

وی با اشاره به آغاز نام نویسی کاندیداهای مجلس شورای از 16 مرداد گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشارکت مردمی در آن اهمیت بالایی دارد.

منصوری با اشاره به اینکه در آستانعه روز خبرنگار قرار داریم، افزود: باید خبرنگاران تلاش خود را در راستای حل مشکلات مردم به کار گیرند و به فکر آبروی انسان‌ها باشند تا خدای ناکرده با اخبار آنها آبروی انسانی پایمال نشود.

پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425535

مهمترین اخبار ایران و جهان: