نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 16:55

لزوم آماده شدن هیئات همدان برای حضور بیشتر جوانان

همدان-مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان همدان گفت: در اماکن مذهبی، هیئات، پایگاه‌ها و مساجد بستر برای حضور جوانان آماده شود.

حجت‌الاسلام محمد میدانچیان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: امام رضا علیه سلام به ریان بن شبیب فرمودند که ریان از بنی هاشم ۱۸ نفر در کربلا به شهادت رسیدند که به جز وجود سیدالشهدا علیه السلام همه بجز ۱۸ نفر در سنین نوجوانی و جوانی بودند از این سخن امام رضا علیه السلام ما نتیجه می‌گیریم که نگاه اهل بیت به جوانان نگاهی بسیار مهم و جدی است.

وی یادآور شد: ماجرای بسیار مهم کربلا با نقطه محوری جوانان جلو رفته است و هر لحظه وجود جوانان اثر گذار است، وقتی یک واقعه مهمی با حضور جوانان رنگین‌تر است ما نتیجه می‌گیریم که در خیلی از فضاها وجود جوانان اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

میدانچیان مطرح کرد: حمایت از حضور جوانان در جامعه اسلامی بسیار مهم است و باید به آنها اعتماد کنیم.

وی افزود: رسول الله فرماندهی سپاه جنگ تبوک را به عهده جوانی گذاشتند به نام اسام بن زید که در خیلی از جاها سن ایشان را ۱۹ سال ذکر کرده‌اند و این نشان از توجه به جوانان دارد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان همدان متذکر شد: فضا را برای حضور جوانان باز کنیم و در فضایی که قرار داریم محیط را بسته نگه نداریم و اجازه بدهیم جوان‌ها بیایند، به آنها اعتماد کنیم، بستر رادر اختیار انها بگذاریم و به جوانان اعتماد نمائیم.

میدانچیان در ادامه بابیان اینکه در موقعیت‌های مهم اجازه دهیم جوانان تصمیم بگیرند و منعطف باشیم و بعضی وقت‌ها با نگاه قدیمی خود با جوانان فاصله می‌گیریم و فضا را برای حضور جوانان آماده نمائیم افزود: در اماکن مذهبی، هیئات، پایگاه‌ها و مساجد بستر برای حضور جوانان آماده شود.

وی یادآور شد: فضا رو منعطفانه و جوانانه جلو ببریم و منظور این نیست که ما خیلی چیزها را تغییر دهیم منظور این است خیلی چیزها را می‌توان با رعایت مبانی اما با نظرات آنها تغییر داد و مسئولیت‌هایی که می‌توانند انجام دهند به آنها بسپاریم.

میدانچیان ادامه داد: فضای اجرایی محیط‌های مذهبی به دست جوانان بسپاریم قطعاً با شور و اشتیاق وارد کار می‌شوند و کار رو بهتر جلو می‌برند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1409535

مهمترین اخبار ایران و جهان: