نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 16:06

پیشرفت فیزیکی سد عمارت به ۹۷ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی سد عمارت به ۹۷ درصد رسیده است، گفت: مقرر است برای تکمیل این سد، پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری اناری ظهر امروز در بازدید از سد عمارت اظهار کرد: امسال برای این طرح، از اعتبارات سال گذشته یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال جذب شد و برای بهره‌برداری کامل هم هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: این سد با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب بزرگترین سد استان اردبیل است و با بهره‌برداری از این سد امکان آبیاری حدود پنج هزار هکتار از اراضی تراس دره رود تا ارس در محدوده شهرستان‌های انگوت و اصلاندوز و آب آشامیدنی منطقه به میزان ۶۵ میلیون مترمکعب تامین می‌شود.

حیدری اناری با بیان اینکه اقدامات تکمیلی سد عمارت در مسیرهای مختلف با جدیت در حال انجام است، بیان کرد: ارتفاع این سد از پی ۱۰۶ متر، طول تاج ۳۱۵ متر، عرض تاج ۱۲ متر و آب قابل تنظیم آن ۱۱۸ میلیون متر مکعب است.

وی تملک اراضی باقی مانده واقع در مخزن سد و جابجایی روستاهای واقع در داخل مخزن و اجرای زیرساخت‌ برای این روستاها را از بخش‌های باقی مانده این سد عنوان کرد و گفت: برای آبگیری کامل سد، به میزان ۴۲۴ هکتار اراضی و مستحدثات تملک خواهد شد که هم‌اکنون ۷۰ درصد آن خریداری و تملک شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427279

مهمترین اخبار ایران و جهان: