نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 16:00

۱۵ هزار هکتار زمین در شهر‌های جدید برای ساخت مسکن تامین شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید از تامین ۱۵ هزار هکتار زمین در شهر‌های جدید برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: در حال حاضر برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرهای جدید تعریف پروژه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا جعفری گفت: بر اساس درخواست متقاضیان و میزان آورده آنها، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید تعریف و آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهر‌های جدید تعریف پروژه شده و این ۲۰۰ هزار واحد در دستورکار و اقدام است.

وی اظهار کرد: شرکت عمران شهر‌های جدید با توجه به آورده متقاضیان باید برای ۳۰ هزار متقاضی جدید که معادل ۳۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی است تعریف پروژه را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با توضیح اینکه ۳۰ هزار واحد جدید در مناطقی از شهر‌های جدید اعلام نیاز شده که کسری زمین وجود دارد و شامل شهر‌های اصلی است، افزود: تا پایان سال کسری زمین در شهر‌های اصلی تعیین تکلیف می‌شود.

جعفری ادامه داد: در تلاش هستیم تا در ۶ شهر اصلی هشتگرد، پرند، صدرا، بهارستان، سهند، گلبهار اراضی موردنیاز با توجه به نیاز متقاضیان برای مسکن تامین شود.

وی گفت: با توجه به آنکه سیاست واگذاری زمین به افراد برای احداث یک طبقه حیاط دار تدریجی و معیشت محور در دستور کار قرار دارد، در بسیاری از شهر‌هایی که زمین موجود است این فرصت وجود دارد تا بتوانیم تحویل زمین خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار را در برنامه قرار بدهیم.

وی تصریح‌کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ هزار هکتار در حوزه شهر‌های جدید نیاز است که هم اینک ۱۵ هزار هکتار تعیین تکلیف و تامین شده است.

پایان پیام/ ن 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364035

مهمترین اخبار ایران و جهان: