نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 15:28

اهتزار پرچم عزای سیدالشهدا (ع) بر فراز گنبد حرم حضرت معصومه(س)

قم -سرپرست روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: پرچم مشکی متبرک حرم سیدالشهدا (ع) در اولین شب از ماه محرم الحرام بر فراز گنبد حرم کریمه اهل بیت (س) بر افراشته می شود.

حجت‌الاسلام مهدی حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با اولین شب از ماه محرم، ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرچم گنبد حرم مطهر حضرت معصومه (س) تعویض خواهد شد و پرچم مشکی منقش به نام یا حسین (ع) بر فراز این گنبد ملکوتی به اهتزاز در خواهد آمد تا اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در حرم بانوی کرامت و شهر قم آغاز شود.

سرپرست روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان داشت: این مراسم روز سه شنبه ۲۷ تیرماه از ساعت ۱۸ در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) و با حضور خادمان این آستان مقدس و عزاداران حسینی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده ابراز داشت: این مراسم یا قرآئت قرآن کریم توسط محمد جواد فروغی آغاز خواهد شد و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

وی افزود: مداحی حاج حسن شالبافان از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و شعرخوانی احمد علوی از شاعران آئینی استان قم از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی است و در ادامه نیز پرچم عزای اباعبدالله الحسین (ع) بر فراز گنبد مطهر کریمه اهل بیت (ع) به اهتزاز در می‌آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1363479

مهمترین اخبار ایران و جهان: