نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 03:35

رویارویی مقاومت بااشغالگران صهیونیست در نابلس؛دوفلسطینی زخمی شدند

در پی یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهر نابلس، مبارزان مقاومت با آنان درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هلال احمر فلسطین با اشاره به درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شرق نابلس، اعلام کرد که تا این لحظه دو فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شدند.

گروهان‌های قدس گردان نابلس اعلام کرد که در پی یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهر نابلس، مبارزان مقاومت با آنان درگیر شدند.

گردان نابلس تاکید کرد که مبارزان مقاومت با نیروهای اشغالگر وارد درگیری مسلحانه شده و در مسیر آن‌ها چند بمب دست‌ساز منفجر کردند که طی آن تلفاتی به دشمن وارد شده است.

همچنین گزارش شده است که نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سمت خبرنگاران در جریان پوشش حوادث و درگیری‌های نابلس تیراندازی کردند.

از سوی دیگر گفته شده جوانان فلسطینی یک بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در جریان یورش به منطقه شرقی نابلس به آتش کشیدند.

برخی منابع همچون شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز همزمان از تعرض صدها شهرک‌نشین اشغالگر یهودی به آرامگاه حضرت یوسف در شهر نابلس تحت حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

دو روز پیش نیز، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف کرانه باختری را مورد یورش قرار دادند. نظامیان صهیونیست در یورش به اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل، با جوانان فلسطینی درگیری شدند. در این درگیری‌ها، یک جوان فلسطینی با تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست، به شدت زخمی شد و ۵ فلسطینی دیگر توسط صهیونیست‌ها بازداشت شدند. در نتیجه استفاده نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از گاز اشک‌آور نیز، ده‌ها فلسطینی دچار حالت خفگی شدند. در یورش ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا نیز، یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها مصدوم شد و یک جوان فلسطینی دیگر نیزتوسط نظامیان صهیونیست بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد. اردوگاه عین السلطان شهر اریحا نیز از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی مورد یورش قرار گرفت. در این یورش، نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند. نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک بیت امر و منطقه بیت کاحل در الخلیل، شهرک بیرزیت در رام‌الله، نابلس و اردوگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی و شهرک العیساویه در قدس اشغالی نیز یورش بردند و چندین فلسطینی را بازداشت کردند. در این یورش‌ها درگیری‌هایی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها به وقوع پیوست و یک برج دیدبانی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به آتش کشیده شد.

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، ده‌ها درخت میوه را در اراضی روستای حوسان واقع در غرب بیت‌لحم، از جای کندند. در این میان، نظامیان صهیونیست یک مادر و فرزند فلسطینی که قصد ممانعت از اقدامات صهیونیست‌ها را داشتند کتک زدند.

خبر دیگر آن‌که بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی منازل، تأسیسات کشاورزی و منابع آب فلسطینیان در شهرک السواحره واقع در جنوب‌شرق قدس اشغالی را ویران کردند. در منطقه یطا واقع در جنوب الخلیل نیز، شهرک‌نشینان صهیونیست ضمن تخریب محصولات کشاورزی فلسطینیان، نسبت به چراندن دام در این اراضی اقدام کردند. شهرک‌نشینان، یک چاه آب را نیز در روستای طوبا به تصرف خود درآوردند و با زور سلاح، چادری را در نزدیکی منازل فلسطینیان نصب کردند.

از سوی دیگر، در ادامه تعرض‌های شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، دو روز پیش نیز ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست، این مکان مقدس اسلامی را مورد تعرض قرار دادند. اما در نزدیکی شهرک عزون واقع در شرق قلقیلیه، جوانان فلسطینی با پرتاب سنگ به سمت خودروهای شهرک‌نشینان، ۵ صهیونیست را زخمی کردند و به خودروهای آن‌ها آسیب زدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374279

مهمترین اخبار ایران و جهان: