نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 14:46

تهیه بانک اطلاعاتی از مظاهر پیشرفت انقلاب اسلامی

اراک- مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی از مظاهر پیشرفت انقلاب اسلامی گفت: هزار و ۷۸ نماد پیشرفت انقلاب شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مجید سوری ظهر یکشنبه در قرارگاه مرکزی راهیان نور استان مرکزی اطهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری ما در استفاده نکردن از ظرفیت‌ها در دنیا رتبه اول را داریم و باید به ظرفیت‌ها بیشتر توجه کنیم.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج افزود: معمولاً کشورهای دارای دریا بخشی از اقتصاد خود را از اقتصاد دریا تأمین می‌کنند اما اگر نگاهی به سواحل مکران داشته باشیم نتوانسته‌ایم به درستی از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه معادن هم که جزو ۱۰ کشور برتر هستیم و استان مرکزی نیز ظرفیت‌های خوبی دارد اما در استفاده جزو ضعیف ترین‌ها هستیم.

سردار سوری با بیان اینکه در تولید علم و سرعت رشد علمی جزو کشورهای برتر هستیم اما در اینکه این علم را تبدیل به ثروت کنیم جزو کشورهای ضعیف هستیم، گفت: کشوری با تاریخی بسیار پرافتخار و برگ‌های زرینی از این تاریخ مثل دفاع مقدس را داریم اما چقدر توانسته‌ایم از این بستر حماسه ساز برای ارتقا و تعالی جامعه بهره ببریم.

تهیه بانک اطلاعاتی از مظاهر پیشرفت انقلاب اسلامی

وی افزود: نسل امروز شخصیت‌های افسانه‌ای که وجود خارجی نداشته‌اند را بیشتر از شهدای بزرگ ما می‌شناسند و این یعنی نتوانسته‌ایم از ظرفیت دفاع مقدس و به تعبیر رهبری این گنج تمام نشدنی استفاده کنیم و خصلت گنج این است که اگر از آن استفاده نکنیم مدفون خواهد شد.

راهیان نور عملیات فرهنگی برای بهره برداری از گنج دفاع مقدس است

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج تاکید کرد: راهیان نور عملیات عظیم فرهنگی برای استخراج گنج و معدن طلای دفاع مقدس است.

وی افزود: ظرفیت راهیان نور در اختیار ماست که نباید از آن غافل شد و باید از این گنج عظیم به خوبی بهره مندی کرد.

سردار سوری با بیان اینکه حرکت عظیم راهیان نور توسط مقام معظم رهبری بنیان گذاری شد و بارها اهمیت آن را گوشزد کرده‌اند، گفت: خوشبختانه بعد از بیماری کرونا وقفه‌ای در اعزام کاروان‌های راهیان نور ایجاد شد اما سال گذشته رونق گرفت.

وی افزود: رویکردهایی برای رونق بیشتر در سال جاری دنبال می‌شود که یکی از آن‌ها تلفیق اردوهای راهیان نور و اردوهای پیشرفت است که هم بخش معنوی و هم امید آفرینی را دنبال می‌کند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج بیان کرد: توجه به راهیان نور غرب و شمال غرب از دیگر رویکردها است که از این مناطق غافل بوده‌ایم در صورتیکه در این مناطق هم تعدد عملیات داریم و بستر جهاد تبیین و افشای نقش گروهک‌های نفاق فراهم است.

تهیه بانک اطلاعاتی از مظاهر پیشرفت انقلاب اسلامی

توجه به اقشار بسیج رویکرد جدید سازمان اردویی بسیج

وی افزود: بنا داریم راهیان نور اقشار را از دو قشر دانش آموزی و دانشجویی فراتر ببریم تا برای همه اقشار اعزام متمرکز استانی را داشته باشیم و سیر روایت تخصصی صورت گیرد.

سردار سوری ادامه داد: اقشاری که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند اقشار اثرگذار هستند و بخشی از جامعه را هدایت و راهبری می‌کنند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج تهیه بانک اطلاعاتی از مظاهر پیشرفت انقلاب اسلامی را از دیگر رویکردهای سازمان اردویی سپاه دانست و گفت: یک هزار و ۷۸ مظهر پیشرفت انقلاب شناسایی شده و تدوین کتابچه‌های را خواهیم داشت که مظاهر پیشرفت هر استان و هر قشر را تبیین کند.

وی ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در ۵۰۰ نقطه کشور با نقش آفرینی مردم را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی مبتنی بر آئین‌ها و سنت‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

سردار سوری بیان کرد: نقاطی داریم که تعالی بخش هستند مثل بیت حضرت امام (ع) که بنا داریم این نقاط را در سبد گردشگری کشور قرار دهیم و ظرفیت استان‌ها را شناسایی و معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت و گردشگری تعالی بخش بهترین بستر برای جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395135

مهمترین اخبار ایران و جهان: