نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 16:19

ضرورت نقش آفرینی دستگاه های اجرایی در پشتیبانی از اردو راهیان نور

اراک- استاندار مرکزی گفت: فرمانداران و شهرداران استان مرکزی وظایف خود را در زمینه پشتیبانی از اردوهای راهیان نور به خوبی اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر یکشنبه در قرارگاه مرکزی راهیان نور استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی با تلاش‌های بسیج و سپاه روح الله و هدایت‌های سردار کریمی در زمینه مجموعه فعالیت‌های راهیان نور جزو سه استان برتر کشور قرار دارد.

استاندار مرکزی افزود: در اردوهای راهیان نور علاوه بر اهداف آموزشی و اجتماعی، اهداف تبیینی نیز دنبال می‌شود و اهداف تبیینی در این اردوها پیشرفت‌های بسیاری داشته و این مهم توجه به اردوهای راهیان نور را چندبرابر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تبیین دفاع مقدس و هویت جمهوری اسلامی در جامعه در بستر اردوهای راهیان نور میسر می‌شود، گفت: بر این اساس تمام دستگاه‌های استان مرکزی وظیفه دارند در این حوزه نقش آفرینی کنند.

مخلص الائمه افزود: دستگاه‌های اجرایی این استان بیش از آنکه به هم‌افزایی در حوزه تبیین در اردوهای راهیان نور توجه دارند باید به همدلی توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: ارتباط ما اکنون با بخش جوانان و نوجوانان جامعه قطع شده و دیدار چهره به چهره در اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای اثرگذاری و انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت به این قشر از جامعه‌است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: دانشجویان از جمله مهمترین اقشار جامعه هستند که در اردوهای راهیان نور باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: باتوجه به برخورداری این استان از ظرفیت راه‌آهن، نیاز است استفاده بیش از پیش از این ظرفیت برای اعزام کاروان‌های راهیان نور مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

مخلص الائمه با یادآوری رتبه سوم استان مرکزی در زمینه ترددهای جاده‌ای در کشور گفت: نیاز است از این ظرفیت برای انتقال ظرفیت‌های فرهنگی استان بیش از پیش بهره‌گیری شود.

وی افزود: عقب افتادگی‌هایی در حوزه ترمیم جاده‌های استان مرکزی وجود دارد که باید این عقب افتادگی‌ها برای افزایش امنیت کاروان‌های راهیان نور و مسافران جاده‌ای این استان جبران شود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: استانداری و سپاه روح الله این استان وظیفه راهبردی در زمینه اعزام راهیان نور در استان را برعهده دارند و نیاز است فرمانداران و شهرداران استان وظایف خود را در زمینه پشتیبانی از این اردوها به خوبی اجرایی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395479

مهمترین اخبار ایران و جهان: