نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 14:24

وضعیت کتابخانه‌های عمومی دشتی بهبود می‌یابد

بوشهر- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: وضعیت زیرساخت‌های کتابخانه‌های عمومی در شهرستان دشتی بهبود می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب صبح دوشنبه در نشست با مسئولان شهرستان دشتی اظهار داشت: از شاخص‌های مهم توسعه در هر جامعه‌ای، افزایش و توسعه مراکز فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر اضافه کرد: شهر فرهنگ دوست خورموج در زمینه فضای کتابخانه‌ای دارای کمبود است و در این زمینه لازم است مسئولان این شهر با استفاده از منابع موجود و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، این کمبود را جبران کنند.

راهب با اشاره به اهمیت توسعه زیرساختی کتابخانه عمومی حاج سید علی قمی شهر شُنبه، افزود: با توجه به ظرفیت فرهنگی غنی که شهر شُنبه دارد و تلاش‌هایی که از سوی کتابدار کتابخانه عمومی این شهر انجام می‌شود و بارها به عنوان کتابخانه نمونه انتخاب شده و تنها مرکز فرهنگی شنبه نیز است، لازم است که این کتابخانه به لحاظ زیرساختی تقویت شود.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، تصریح کرد: تشکیل منظم جلسات انجمن و حضور تمامی اعضا در این نشست، خیرات و برکات زیادی در توسعه کتابخانه‌های عمومی خواهد داشت.

علی بحرانی فرماندار دشتی نیز در این نشست با بیان اهمیت توسعه کتابخانه‌های عمومی و افزایش سرانه مطالعه در توسعه فرهنگی کشور در پاسخ به مسائل مطرح شده توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، برای پیگیری آنها قول مساعد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419835

مهمترین اخبار ایران و جهان: