نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 18:50

بارش باران تابستانی، آسمان اصفهان را فرا گرفت

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به آغاز بارش رگباری باران از عصر امروز سه‌شنبه در شهر اصفهان گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار تا فردا بر روی استان است.

لیلا امینی رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آغاز بارش رگباری باران از عصر امروز سه‌شنبه در شهر اصفهان  اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار تا فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت کمی تا قسمتی ابری، غبار رقیق، گاهی افزایش ابر و از بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی به صورت توفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک محلی، رگبار و رعدوبرق  به ویژه در نیمه غربی و شمال استان و فردا در نیمه جنوبی و غرب پیش‌بینی می‌شود.

امینی بیان کرد: به دلیل همرفتی و رگباری بودن بارش‌ها، در مناطق مستعد کوهستانی و ارتفاعات احتمال جاری شدن رواناب موقت، دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۸ درجه و کمینه فردا صبح ۲۲ درجه و خوروبیابانک با ۴۱ بالای و بویین میاندشت با ۱۵ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی هواشناسی بیان کرد: به دنبال تشدید ناپایداری‌های همرفتی آبگرفتگی معابر عمومی به صورت محلی، شکل گیری روان آب به صورت محدود، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال پیش‌بینی‌ می‌شود.

امینی خاطرنشان کرد: اجتناب از تردد به ویژه در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432779

مهمترین اخبار ایران و جهان: