نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 21:48

سکان داران واحد مقاومت بسیج مدارس خراسان جنوبی آموزش می بینند

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: دانش آموزانی که دوره یاوران ولایت بسیج را را پشت سر می‌گذارند سکان اداره واحد مقاومت بسیج را در مدرسه بر عهده می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ محسن امانتی مسوول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی امروز در افتتاحیه دوره یاوران ولایت بسیج دانش آموزی در پردیس امام سجاد(ع) بیرجند که با حضور نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان برگزار شد اظهار داشت: بعد از پایان دوره یاوران ولایت ویژه دانش آموزان پسر، حدود ۱۱۲ دانش آموز دختر از سراسر استان در این دوره حضور دارند. 

وی عنوان کرد: در این دوره که به مدت سه شبانه روز با حضور دانش آموزان و کادر اجرایی برگزار می‌شود مباحث انگیزشی، معرفتی و تشکیلاتی مطرح می شود. 

وی با بیان اینکه طرح یاوران ولایت یک کار هم‌افزا و مشترک بین مجموعه‌های آموزش و پرورش و سپاه که مدت دو دهه است ماموریت را انجام می‌دهیم افزود: دانش آموزانی که این دوره را پشت سر می‌گذارند سکان اداره واحد مقاومت بسیج را در مدرسه بر عهده می‌گیرند و نه تنها در آسیب‌ها و مشکلات بلکه در تهدیدها فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی می‌سازند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی ادامه داد: مباحث متعددی در این دوره مطرح می‌شود استادان به نامی را دعوت کردیم و پیرامون موضوعات دشمن شناسی ، مقابله با اغتشاشات و جهاد تبیین را به شکل کارگاهی برای دانش آموزان ارائه می‌دهیم، مخاطب شناسی، نحوه جذب در بسیج دانش آموزی و منظومه فکری رهبری را مرور خواهیم کرد. 

امانتی با تاکید بر اینکه فضای مجازی نیاز امروز ما است که نباید از آن غفلت کنیم خاطرنشان کرد: بتوانیم در بحث فضای مجازی و سواد رسانه‌ای ای یگان‌های برابر بسیج دانش آموزی را به عنوان صدرا سکوی درخشش رسانه انقلابی شکل دهیم و آشنایی دانش آموزان با تجربیات فرماندهان سابق را در تشکیلات بسیج دانش آموزی در طول این دوره  داریم. 

  وی در پایان افزود: همه شهرستان‌ها در قالب سه کلاس و با مباحث مجزایی در این دوره شرکت کردند حدود ۱۲ سرفصل آموزشی ، یک اردوی راهیان پیشرفت و روایت گری و یادمان شهدا برنامه‌های متعددی است که در این دوره اجرا می‌شود. 

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432935

مهمترین اخبار ایران و جهان: