نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 16:42

کشته شدن شش افسر اطلاعاتی در ام درمان/ هشدار درباره فاجعه انسانی

منابع محلی سودان از کشته شدن شش افسر اطلاعاتی و امنیتی ارتش این کشور در درگیری با نیروهای پشتیبانی سریع در منطقه ام درمان خارطوم خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع سودان امروز چهارشنبه از کشته شدن شش افسر سرویس امنیت ملی و اطلاعات در جریان درگیری در شهر «ام درمان» بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع خبر داد.

وزارت دفاع سودان ضمن اعلام این خبر با صدور بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در محور ام درمان شش نفر از بهترین افسران اطلاعاتی سودان کشته شدند و در کنار آنها نیز شمار دیگری از بهترین فرزندان سودان در نبرد علیه شبه نظامیان شورشی جان باختند.

این خبر در حالی است که دبیر رسانه‌ای کمیته مقدماتی انجمن پزشکی سودان به المیادین گفت: بیشتر بیمارستان‌های ام درمان هدف حمله قرار گرفته و دچار قطع کامل شبکه ارتباطی و کمبود مواد غذایی است.

«رزان الدوری» افزود: این جنگ پوچ منجر به فروپاشی بزرگ وضعیت بهداشتی در سودان می‌شود که منعکس کننده یک فاجعه انسانی در این کشور است.

وی تأکید کرد: اگر راه حلی حاصل نشود، آینده تاریک خواهد بود و طرفین باید به دنبال توافق باشند تا آنچه از سودان باقی مانده است، حفظ شود.

سازمان ملل اعلام کرده است که بیش از چهار میلیون نفر طی بیش از ۱۰۰ روز جنگ داخلی در سودان آواره شده اند که حدود ۹۰۰ هزار نفر آنها به کشورهای همسایه ای گریخته اند که خود نیز در حال حاضر از درگیری‌ها و بحران‌های اقتصادی رنج می‌برند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434135

مهمترین اخبار ایران و جهان: